DSCN1113

 

Столичні профспілки пропонують владі міста розробити Дорожню карту, яка б захищала інтереси найменш захищених верств населення. Про це заявив голова Об’єднання профспілок, організацій профспілок у м. Києві «Київська міська рада профспілок» Валентин Мельник під час засідання Київської міської тристоронньої соціально-економічної ради, на якому розглядалися найбільш актуальні питання життя столиці.

Головував на зібранні заступник голови Київської міської державної адміністрації Михайло Радуцький. У роботі ради взяли участь представники КМДА, Об’єднання профспілок, організацій профспілок у м. Києві «Київська міська рада профспілок» і СПО роботодавців столиці. На порядок денний були винесені питання про визначення переліку пільгових категорій на проїзд у громадському транспорті м. Києва, видачі дозволів на право користування пільгами на оподаткування підприємствам громадських організацій інвалідів та сприяння в наданні фінансової допомоги за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів, про показники рівня зарплати та стану її виплати в м. Києві.

Учасники засідання заслухали інформацію начальника Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Юрія Крикунова, котрий доповів про порядок надання дозволів на право користування пільгами на оподаткування підприємствам громадських організацій інвалідів та сприяння в наданні фінансової допомоги за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів.

Окрему дискусію викликало питання щодо визначення категорії громадян, яким мають надаватися пільги на проїзд у міському пасажирському транспорті (крім таксі та маршрутних таксі) за рахунок коштів бюджету столиці.

За словами Михайла Радуцького, що коли з 1 червня 2015 року держава скасувала пільговий проїзд для багатьох категорій громадян, міська влада за дорученням мера Віталія Кличка зробила все від неї залежне, аби зберегти пільги на проїзд для окремих категорій киян. На сьогодні, за рахунок міського бюджету забезпечено безоплатний і пільговий проїзд у міському комунальному транспорті, у тому числі пенсіонерів, інвалідів, студенів, учнів та інших пільговиків.

Профспілки столиці неодноразово порушували це болюче питання під час зустрічей із представниками влади, на засіданнях КМТСЕР і нарешті були почуті. «Позитивним є те, що Київрада підтримала це рішення: до кінця року збережено пільговий проїзд, особливо для студентів, учнів, інвалідів, пенсіонерів, для соціальних, медичних працівників та інших категорій громадян, зазначив Валентин Мельник. Як вважає очільник київських профспілок, сьогодні найбільшого захисту потребують інваліди. - Тут потрібен комплексний, зважений підхід, адже це категорія громадян, яка потребує найбільшої уваги з боку держави, сказав Валентин Мельник. Тому профспілки запропонували владі м. Києва розробити Дорожню карту, яка б враховувала усі проблеми інвалідів. Це, зокрема, і працевлаштування, дозвілля, відпочинок, лікування, створення єдиного офтальмологічного центу, який надаватиме допомогу незрячим громадянам. На сьогодні сформована Територіальна угода між владою, роботодавцями та профспілками, яка буде підписана найближчим часом, що дозволить спільно вирішувати проблемні питання киян.

Зі співдоповідями з окреслених питань також виступили голова Київської міської організації профспілки працівників освіти і науки Олександр Яцунь, заступник голови Ради Київської міської профспілки працівників охорони здоров’я Сергій Кубанський, голова Київської міської профспілки працівників житлово-комунального господарства та сфери послуг Тамара Костюк.

З інформацією про показники рівня зарплати та стану її виплати у м. Києві присутніх ознайомив начальник управління праці та зайнятості Департаменту соцполітики виконавчого органу Київміськради (КМДА) Віталій Соя.

Одним із болючих питань є погашення заборгованості із зарплати. За даними органів статистики станом на січень-березень 2015 року в переліку боржників із виплати  зарплати рахувалось 193 столичних підприємства.

Обсяг заборгованості із зарплати по місту Києву на 01.04.2015 р 74, 8 млн гривень.

Найбільші боржники – державні підприємства оборонного комплексу, комунальні підприємства та недержавний сектор.

Першочерговими причинами виникнення заборгованості представники столичних профспілок і роботодавців називали несвоєчасні розрахунки замовників за виконані послуги у комунальних підприємствах, а також брак обігових коштів, спричинений зменшенням обсягів замовлень або взагалі їх відсутністю, втратою ринку збуту продукції, що виготовляється, а також неефективне управління майном.

У ході обговорення окреслених питань учасники засідання прийняли відповідні рішення, які будуть враховані під час формування соціальної політики столиці.

 

Тетяна РУБАН, «ПВ»

фото автора

 

DSCN1101

  

DSCN1111

  

DSCN1130