травня 2017

30 травня 2017

Готуємось до 100-річчя від Дня утворення технічної інспекції праці профспілок

IMG 4413

 

На прикінці травня своє 99-річчя відзначала технічна інспекція праці Федерації професійних спілок України. День народження став приводом для проведення 18-19 травня семінар-наради «Підсумки роботи технічних інспекторів праці членських організацій ФПУ за 2016 рік, сучасні виклики та пріоритетні завдання на 2017-2018 роки» щодо захисту життя та здоров’я працівників (Програма додається).

Відкрив семінар-нараду Андрієвський Юрій Захарович – керівник департаменту охорони праці ФПУ та поінформував учасників наради про сучасні виклики у сфері забезпечення охорони здоров’я та безпеки праці в Україні. Від ветеранів технічної інспекції праці ФПУ привітав учасників наради Миленький Микола Андрійович, а також в подальшому брав активну участь в обговоренні нагойстріших питань.

 

IMG 4421

 

Заступник Голови ФПУ Євген Драп’яний проінформував присутніх, що 16 травня 2017 року набула чинності постанова КМУ від 26 квітня 2017 року № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якою затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю . Однією із важливих новацій зазначеного акту є ширше залучення представників профспілок до здійснення такого контролю. А саме, в постанові зазначено, що інспекційні відвідування та організація інспектувань проводитиметься зокрема за інформацією профспілкових органів про порушення прав працівників, які є членами профспілки, виявлених в ході здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про працю. Окрім цього, передбачена можливість залучення представників профспілок, їх організацій та об’єднань профспілок до участі у перевірках під час здійснення державного нагляду посадовими особами територіальними органами Держпраці.

 

IMG 4417

 

Таким чином, за словами Євгена Драп’яного, профспілковим органам усіх рівнів необхідно вжити заходів щодо посилення організації громадського контролю у первинних профспілкових організаціях, своєчасного інформування територіальні органи Держпраці про виявленні порушення та брати активну участь у спільних перевірках.

Заступник голови ФПУ також закликав колег активніше залучатись до формування програм розвитку та стратегій органів місцевого самоврядування, щоб в них обов’язково увійшли розділи, присвячені питанням дотримання роботодавцями трудового законодавства та законодавства про охорону праці, а також була передбачена конкретна участь профспілок у відповідному контролі.

Розглянувши та обговоривши підсумки роботи технічних інспекторів праці членських організацій ФПУ за 2016 рік, учасники наради визнати її роботу задовільною, але як таку, що потребує суттєвого посилення та активізації, зокрема щодо зміцнення кадрового і матеріального забезпечення технічної інспекції праці профспілок, удосконалення методів її роботи в сучасних умовах. Доповіла про інформацію з цих питань зав. відділом технічної інспекції праці департаменту охорони праці ФПУ Горюн Тетяна Михайлівна.

 

IMG 4556

 

В обговорені питань щодо зміцнення технічної інспекції праці, про проблеми здійснення громадського контролю у сфері охорони праці, дії профспілок щодо попередження травматизму у відповідних галузях і регіонах, про позитивний досвід роботи технічних інспекторів праці та представників профспілок з питань охорони праці брали участь:

Масенз Вячеслав Грогоровичзаступник Голови – головний технічний інспектор праці ЦК Профспілки працівників вугільної промисловості України;

Катерина Володимир Васильович – технічний інспектор праці Львівської територіальної організації Профспілки працівників вугільної промисловості України

Марчук Михайло Михайлович – технічний інспектор праці Тернопільської обласної ради профспілок;

Пузирін Микола Олександрович - головний технічний інспектор праці ЦК профспілки працівників ЖКГ та місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України

Чуйко Олександр Андрійович – головний технічний інспектор праці ЦК профспілки працівників лісового господарства України;

Білик Володимир Іванович – головний технічний інспектор праці ЦК профспілки трудящих металургійної і гірничодобувної промисловості України;

Вербицький Олександр Петрович – головний технічний інспектор праці Федерація профспілок Житомирської області

Хмарський Сергій Григорович – головний технічний інспектор праці профспілки автомобільного та шляхового господарстваУкраїни

Чос Микола Пилипович - головний технічний інспектор праці Запорізька обласна рада профспілок

Фесан Володимир Олександрович - головний технічний інспектор праці ЦК профспілки працівників охорони здоров’я України

Лещинський Станіслав Миколайович - головний технічний інспектор праці ЦК профспілки авіабудівників України

Левченко Василь Петрович- Заступник Голови-представник з питань охорони праці ЦК Профспілки машинобудівників та приладобудівників України та інші присутні на нараді.

Кращі технічні інспектори праці та профспілкові активісти з питань охорони праці були нагороджені Подяками Голови ФПУ та Почесними Грамотами ФПУ .

Під час заходу обговорювався досвід взаємодії Головного управління Держпраці у м.Києві та Київській області та двох профоб’єднань: Всеукраїнської незалежної профспілки працівників транспорту та Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України. Йдеться про практику спільних перевірок автотранспортних підприємств на предмет дотримання трудового законодавства та законодавства про охорону праці, а також поширення серед підприємств галузі листівок-інструкцій про те, що повинні знати роботодавці, організовуючи перевезення пасажирів. Про успіх такої співпраці свідчить тільки один факт – за результатами спільної перевірки одного автотранспортного підприємства на Київщині було офіційно оформлено на роботу понад 50 чоловік, які будуть більш соціально захищені, зокрема стосовно їх прав у сфері охорони праці, більш обізнані з питань дотримання правил безпеки на транспорті. Очікується, що досвід з проведення таких рейдів буде поширено на всю Україну. До речі, такий позитивний досвід профспілок щодо бажання знайти шляхи вирішення питання щодо захисту працівників у сфері праці та охорони праці необхідно поширювати: в той час, як профільне Міністерство інфраструктури України уникає ведення ефективного соціального діалогу, відповідні профспілки домоглися активізації тісної взаємодії з Держпраці щодо вирішення нагальних проблем. Наразі галузеві профспілки перебувають в стані колективного трудового спору з Мінінфраструктури та намагаються відновити редакцію галузевої Угоди.

 

IMG 4423

 

Не обійшли увагою події на шахті «Степова ВАТ «Львіввугілля»», де на початку березня стався груповий нещасний випадок (внаслідок вибуху метано-повітряної суміші загинуло 8 працівників та отримали травми різного ступеня важкості -28 працівників). Відразу після трагедії Президія ФПУ зробила офіційну заяву щодо стану безпеки праці в Україні (Заява ФПУ додається), яка була надіслана Прем’єр-міністру України В.Гройсману. Що вимагають профспілки: затвердити та забезпечити фінансування Державної програми підвищення безпеки праці на вугледобувних та шахтобудівних підприємствах на 2018-2020 роки, притягнути до відповідальності винних у аварії на «Степовій» посадових осіб, розробити і затвердити у 2017 році Національну стратегію реформування системи забезпечення безпеки праці та охорони здоров’я на виробництві, підготувати за результатами 2016 року Національний звіт про стан охорони праці та промислової безпеки в Україні та винести його на розгляд розширеного засідання Уряду за участю сторін соціального діалогу, як це до речі передбаченого Генеральною угодою (п.2.64; щороку). Окрім цього, ФПУ вимагає сформувати в апараті управління Мінсоцполітики окремий структурний підрозділ з питань охорони праці та промислової безпеки для забезпечення фахового виконання міністерством функцій формування державної політики у сфері охорони праці з цих питань, зміцнити фаховий кадровий потенціал Держпраці. Інформацію про позитивні зрушення з вирішення порушених питань ФПУ вже отримує. За дорученням Прем’єр-Міністра України відповідно до Заяви ФПУ Міненерговугілля надала ФПУ ґрунтовну інформацію про вжиті та заплановані заходи щодо підвищення безпеки на вугільних підприємствах. Держпраці розробила та надіслала на погодження законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо створення належних, безпечних і здорових умов праці».

Крім представників профспілок-технічних інспекторів праці на нараді були присутні представники Держпраці: Рудюк Ігор Віталійович - головний спеціаліст відділу нагляду у вугільній промисловості Управління гірничого нагляду, Гончарук Володимир Феодосійович – зав. відділу експертизи умов праці Департаменту з питань праці, Белоусов Павел Станіславович - головний спеціаліст відділу нагляду в металургії, машинобудуванні та енергетиці Департаменту нагляду в промисловості і на об’єктах підвищеної небезпеки, Тягай Максим Петрович –заступник начальника відділу нагляду в АПК та СКС Департаменту нагляду в промисловості і на об’єктах підвищеної небезпеки, за участю яких більш фахового обговорили питання сучасного стану промислової безпеки, проблеми здійснення державного нагляду та громадського контролю на підприємствах гірничо-металургійного, агропромислового комплексу, вугільних підприємств, лісового господарства, соціальної сфери, ЖКГ тощо, а також за проведенням атестації робочих місць за умовами праці та її якості.

За результатами розгляду та обговорення цих питань стан безпеки праці в Україні учасниками наради був визнаний як критичний, рівень забезпечення захисту охорони здоров’я працівників на виробництві не задовільним, здійснення державного нагляду у сфері охорони праці через обмеження нормами Закону України «Про основні засади здійснення державного нагляду у сфері господарської діяльності» не дієвим та з порушенням норм Конвенцій МОП №81 та 129, ратифікованих Україною.

Ці та інші питання знайшли відображення у проекті рішення (додається), до якого увійшли зокрема заходи щодо активізації співпраці ФПУ та Держпраці з питань підвищення безпеки праці, попередження аварій, нещасних випадків та профзахворювань.

Після доопрацювання відповідного рішення будуть надіслані звернення до Уряду, Мінсоцполітики, Держпраці, інших центральних органів виконавчої влади, зокрема стосовно проведення спільної узгоджувальної наради за участю сторін соціального діалогу щодо обговорення проблемних питань у сфері охорони праці та шляхів їх вирішення щодо:

-         недопущення зниження соціального захисту працівників, зайнятих на роботах із шкідливими та важкими умовами праці;

-         недопущення ризиків великих промислових аварій, зниження рівня безпеки на виробництві та захисту життя та здоров’я працюючих внаслідок безпідставного та необгрунтованого процесу скасуванням нормативно-правових актів з охорони праці, санітарно-гігієнічних норм тощо (без заміни їх сучасними, ґрунтовного висновку на кожен акт, узгодження з профспілковою стороною, недопущення правового нігілізму через скасування нормативно-правових актів Розпорядженням Уряду тощо);

-         розроблення та впровадження Національної Стратегії реформування системи забезпечення безпеки праці та охорони здоров’я на виробництві;

-         відновлення державної системи комплексного управління охороною праці;

-         посилення та вдосконалення державного нагляду і громадського контролю за умовами і безпекою праці;

-         підвищення обізнаності працівників щодо їх прав та гарантій у сфері охорони праці;

-         забезпечення фінансування та реалізацію Загальнодержавної соціальної програми поліпшення стану безпеки, гіде праці та виробничого середовища на 2014-2018 роки;

-         створення при Уряду Національної тристоронньої ради з безпеки та гігієни праці (впровадження європейського досвіду);

-         удосконалення законодавчої і нормативно-правової бази з охорони праці, гармонізація її з Європейським законодавством і міжнародними стандартами з безпеки праці тощо.

 Якщо всі вимоги профспілок будуть виконані Урядом, а влада нарешті зверне увагу на дотримання прав працівників на безпечні та здорові умови праці, це і буде найбільшим подарунком до 100-річчя технічної інспекції праці ФПУ, який ми будемо відзначати у травні 2018 року.

 

 Правова та технічна інспекції праці профспілок

[ Детальніше... ]

29 травня 2017

ЗАСІДАННЯ НТСЕР. Реформування системи освіти та охорони здоров’я має бути серед головних пріоритетів

 НТ


Актуальні проблеми у системі освіти та охорони здоров’я, пошук нових ефективних шляхів їх реформування в інтересах людей праці обговорили учасники засідання Національної тристоронньої соціально-економічної Ради, що відбулось 29 травня в Клубі Кабінету міністрів України. Вів засідання Голова Національної ради, Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко. У заході також взяли участь Співголова Національної ради від профспілкової сторони, Голова Федерації профспілок України Григорій Осовий, Співголова Національної ради від сторони роботодавців, Голова Об’єднання організацій роботодавців України Анатолій Кінах, заступник Співголови Національної ради від сторони органів виконавчої влади, Державний секретар Міністерства соціальної політики України Віктор Іванкевич, Голова Федерації роботодавців України Дмитро Олійник, керівники міністерств та відомств,   представники центральних органів влади, роботодавців, профспілок.

 

НТ1

 

Першим питанням порядку денного було обговорено питання «Про стан, проблеми та перспективи розвитку системи освіти, підготовки робітничих кадрів для галузей економіки з урахуванням потреб ринку праці».

Доповідач від сторони органів виконавчої влади:

 

Полянський П. Б., Державний секретар Міністерства освіти і науки України.

Співдоповідач від сторони роботодавців:

 

Штутман П. Л., Голова правління Кіровоградського обласного об’єднання організацій роботодавців.

Позицію профспілок з даного питання у своєму виступі виклав Голова Профспілки працівників освіти і науки України Георгій ТРУХАНОВ.

Очільник Профспілки підкреслив, що освіта в країні дійсно потребує реформ, але таких, що сприятимуть позитивному стабільному розвитку суспільства. Але реформування без відповідних капіталовкладень, не вирішить освітніх проблем і не поліпшить ситуацію в галузі. Галузева Профспілка, вважає, наголосив Голова, що має бути відновлено фінансування професійно-технічної освіти з Державного бюджету України у повному обсязі. За словами Георгія Труханова, оновленню змісту професійної освіти має відповідати також належний якісний склад педагогічних працівників. А для цього необхідно створити умови для їхнього професійного зростання як шляхом підвищення кваліфікації, стажування, так і достойного рівня оплати праці – що є чи не найголовнішим.

 

Георгій Труханов зазначив: стаття 53 Конституції України гарантує забезпечення державою доступності та безоплатності дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах.

 

Згідно з основним освітянським законом така доступність та безоплатність усіх рівнів освіти у державних та комунальних навчальних закладах мала б гарантуватися державою видатками у обсязі не менше 10% національного доходу.

 

Але фактична їх забезпеченість становила 7,4% від ВВП у 2010 році. (79,8 млрд.грн. або 10 млрд $), а середній показник впродовж 2007 - 2011 - коливався в межах 6, 07% - 6,6 %, у 2015 та 2017 роках він знизився до 5,5% та 5,7% від ВВП.

 

У 2017 році в бюджеті на галузь освіти році передбачено 172 млрд.грн. або 6,7 % ВВП, що відповідає 6,6 млрд $.

 

Фактичні обсяги фінансування освіти в розмірі 6-7% ВВП забезпечують лише часткове фінансування навчальних закладів за комунальні послуги, оплата за які у вищих навчальних закладах здійснюється переважно за рахунок власних коштів. Видатки в такому обсязі забезпечували лише 40% потреби на оплату праці педагогічних, науково-педагогічних працівників та спеціалістів освіти в розмірах, гарантованих статтею 57 чинного Закону України «Про освіту». І лише з 1 січня 2017 року середній розмір посадових окладів педагогічних працівників, з урахування їх підвищення на 2 тарифні розряди, складає 50%, а науково-педагогічних 37,4% від законодавчо гарантованого.

 

Тому у законопроекті «Про освіту», що має розглядатися у другому читанні у липні, необхідно, як мінімум, зберегти гарантії щодо забезпечення державою бюджетних асигнувань на освіту в розмірі, не меншому десяти відсотків валового внутрішнього продукту. Того вимагає стаття 22 Конституції України, якою забороняється при прийнятті нових законів звуження змісту та обсягу існуючих прав.

 

Така позиція ґрунтується також на рекомендаціях ЮНЕСКО, що закликали уряди забезпечити фінансування освіти на рівні принаймні 9% ВВП ще до 2010 року.

 

Загальна сума видатків місцевих бюджетів, а також обсягів освітньої субвенції, які необхідні додатково для забезпечення потреб загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних професійно-технічних, вищих та інших навчальних закладів та установ, що фінансуються місцевого бюджету, з урахуванням освітньої субвенції становить до кінця 2017 року 5,9 млрд. гривень з яких 3,7 млрд. гривень з Державного бюджету.

 

Так, освіта в країні дійсно потребує реформ, але таких, що сприятимуть позитивному стабільному розвитку суспільства. Але реформування без відповідних капіталовкладень, не вирішить освітніх проблем, не поліпшить ситуацію в галузі.

 

Окрім реалізації основного завдання – підготовки кваліфікованих робочих кадрів професійно-технічна освіта на даний час ще є тим соціальним стабілізатором, який створює умови для зайнятості, підвищення освіченості та культури молоді.

 

Як засвідчує статистика, підготовка висококваліфікованих робітників набула суттєвого занепаду. З 1991 року по 2016 рік випуск робітничих кадрів знизився з 338 тисяч до 152,8 тисяч, а прийом на навчання з 377,4 тис. до 157,9 тис. осіб. Кількість професійно-технічних навчальних закладів зменшилась з 1251 до 787 одиниць, а в них учнів з 648,4 тис. до 285,8 тис. осіб.

 

Для прикладу у Швейцарії майже 70% учнів обирають професійне навчання з опануванням близько 230 професій, і лише 20-30% – академічне навчання, результатом якого є отримання професій, що вимагають університетської освіти.

 

В Україні лише 27% учнів здобувають цей рівень освіти в навчальних закладах.

 

Галузева Профспілка вважає, що має бути відновлено фінансування професійно-технічної освіти з Державного бюджету України у повному обсязі.

 

Оновленню змісту професійної освіти має відповідати також належний якісний склад педагогічних працівників. А для цього необхідно створити умови для їхнього професійного зростання як шляхом підвищення кваліфікації, стажування, так і достойного рівня оплати праці – що є чи не найголовнішим.

 

Натомість в законопроекті «Про освіту» пропонується розміри посадових окладів педагогічних працівників визначати залежно від прожиткового мінімуму для працездатних осіб та його трикратності.

 

Запровадження такої норми призведе до звуження трудових прав педагогічних працівників, передбачених статтею 57 чинного закону «Про освіту», якою визначено, що держава гарантує встановлення середніх посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічним працівникам на рівні не нижчому від середньої заробітної плати працівників промисловості. За даними статистики середня заробітна плата працівників промисловості за березень 2017 року становила 7322 гривні, а в освіті – 5447 гривень. Середній розмір посадових окладів педагогічних працівників, складає 3632 гривні, а науково-педагогічних 5472 гривні.

 

Враховуючи величину прожиткового мінімуму на працездатну особу 1600 гривень, розмір посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії відповідно до цієї норми становитиме 4800 гривень, а середній розмір посадових окладів усіх педагогічних працівників, який нині відповідає 13 тарифному розряду – 5808 гривень, що на 1514 гривень менше гарантованих статтею 57 чинного закону.

 

Очолюваний ЮНЕСКО рух «Освіта для всіх» запропонував такі, визначальні для досягнення довгострокової стабільності розвитку освіти індикатори: державні витрати на освіту мають складати не менше 20% бюджету, а зарплата вчителів - в 3,5 рази вищою за ВВП на душу населення.

 

Враховуючи, що консолідований бюджет України на 2017 рік складає понад 1,1 трлн. грн, обсяги видатків на освіту мали б становити 223,6 млрд. грн.

 

Зважаючи на статистичні дані про чисельність наявного населення в Україні у 2015 році 42,6 млн. осіб, а також прогноз ВВП на 2017 рік у обсязі близько 2,6 трлн.грн, очікуваний обсяг ВВП на душу населення орієнтовно становитиме 60,7 тис.грн. в розрахунку на рік.

 

Виходячи з цих показників, заробітна плата вчителя з усіма надбавками та доплатами, які складають 80% відсотків ставки заробітної плати, має складати не менше 212,5 тисячі грн. на рік (60,7 тис.грн х 3,5), або 17,7 тисячі грн на місяць, а посадовий оклад (ставка заробітної плати) – приблизно 9800 гривень.

 

Не виправдала себе нова система стипендіального забезпечення. Значно звужено коло стипендіатів. Зачасти студенти-відмінники не попадають у ліміт стипендіатів, через його обмеження 45% за однією спеціальністю за наявності 1-2 бюджетних місць.

 

Затверджений механізм стипендіального забезпечення не стимулює студентів до якісного навчання.

 

Рішення про фінансування соціальних стипендій через Міністерство соціальної політики України призвело, як до додаткових бюджетних витрат так і до ускладнень при реалізації прав студентів на отримання соціальних стипендій, через складний механізм її фінансування, недостатню кваліфікацію працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту на місцях, для яких питання стипендій є новиною.

 

За наявною інформацією обсяги стипендіального фонду для виплати соціальних стипендій можуть бути освоєними не більше, як на 10 відсотків. На початок 2016/2017 навчального року чисельність студентів, які отримували соціальну стипендію, становила 33,8 тис. осіб або 6,3% від чисельності студентів, які отримували академічну стипендію. В той же час коло студентів, які заслуговують на академічну стипендію значно обмежено.

 

Ще одна проблема. Склалася ситуація, особливо у великих містах, пов’язана з інтенсивним будівництвом багатоквартирних будинків та житлових комплексів за відсутності будівницва нових шкіл та дошкільних навчальниих закладів.

 

Органи влади на місцях, даючи дозволи на таке будівництво, не вирішують питання соціальної інфраструктури. З метою забезпечення загальнообов’язкової середньої та дошкільної освіти до діючих загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів, що функціонують на прилеглих територіях, їх керівники змушені зараховувати дітей з сімей, що мешкають в цих новобудовах. Така невідпповідність призводить до комплектації класів та груп з перевищенням нормативної наповнюваності, навчання у школах у другу зміну тощо, що негативно позначається як на якості навчального процесу, так і на умовах праці вчителів, вихователів та інших працівників цих закладів.

 

За даними Держстатистики завантаженість міських дошкільних навчальних закладів, тобто кількість в них дітей у розрахунку на 100 місць у 2016 році в цілому в Україні становила 124 дитини, та коливається від 110 дітей у Харківській області до 150 дітей – у Львівській.

 

У класах загальноосвітніх навчальних закладів замість граничної наповнюваності класів 30 учнів зачасти навчається 38-40. Особливо так склалося у столиці, обласних центрах, містах-супутниках.

 

Виправленню такого стану сприятимуть рішення органів влади про одночасне будівництво новобудов для забезпечення громадян житлом та об’єктів інфраструктури, зокрема шкіл, дошкільних закладів, що сприятиме створенню нових робочих місць для працівників галузі та поліпшенню їхніх умов праці.

 

 

 


НТ2


 

НТ3

 


 

НТ4

 


Голова ФПУ Григорій ОСОВИЙ у своєму виступі проінформував учасників засідання про забезпечення промисловості трудовими ресурсами. «Аналіз, який було проведено Робочою групою НТСЕР, показав, що відтік кадрів з промисловості має місце в продовж останніх років, - зазначив він. – Тільки за останніх п’ять років промисловість втратили близько одного мільйона робочих місць».

Тому питання номер один, підкреслив Григорій Осовий, не тільки залучення інвестицій, але і залучення кваліфікованих працівників і спеціалістів. Аналіз показує, що зараз у підготовці кадрів відбувається зміна пріоритетів у бік гуманітарних професій, а не виробничих. Це призводить до браку кваліфікованих кадрів у виробництві. До того ж, рівень цієї кваліфікації далеко не завжди відповідає рівню самого виробництва та вимогам часу.

Голова ФПУ зазначив, що необхідно створити таку провідну організацію, яка займалася питаннями регулювання, моніторингу, прогнозування і балансування ринку праці, трудових ресурсів.

 

Друге дуже важливе питання, яке було обговорено під час засідання НТСЕР, – «Про реформу системи охорони здоров’я та забезпечення населення лікарськими засобами і медичними послугами».

Доповідач від сторони органів виконавчої влади:

 

Ковтонюк П. А., Заступник Міністра охорони здоровя України.

Співдоповідач від сторони роботодавців:

 

Загородній В. В., Голова Ради Української Федерації роботодавців охорони здоровя.

 

Про позицію профспілкової сторони з цього питання проінформувала , Голова Профспілки працівників охорони здоров’я України Вікторія КОВАЛЬ.

Професійна спілка працівників охорони здоров’я України відмічає, що незважаючи на задекларовану владою важливість здійснення системного та комплексного реформування охорони здоров’я, Кабінет Міністрів України (Кабмін України) та Міністерство охорони здоров’я України (МОЗ України), на вимогу Міжнародного валютного фонду (МВФ), проводять реформування галузі безсистемно, всупереч Конституції України, та з грубими порушеннями законодавства України і принципів соціального діалогу.

 

НТ6

 

Профспілка неодноразово наголошувала на існуванні системних кризових явищ у галузі, основною причиною яких є тривале та значне недофінансування охорони здоров'я (у середньому 40-60% від потреби), що найближчим часом загрожує остаточним знищенням вітчизняної бюджетної системи охорони здоров’я, яка є важливою складовою національної безпеки.

         Зазначаємо, що обсяг видатків зведеного бюджету України на охорону здоров’я за період 2012-2017 років в гривневому еквіваленті зріс в півтора рази. Проте різке падіння курсу національної валюти протягом останніх років показує, що обсяги фінансування охорони здоров’я в перерахунку в доларах США скоротилися з 7380,5 млн. $ в 2012 році до 3297,9 млн. $ в 2017 році, тобто в 2,2 рази.

Профспілка констатує, що головним при кожній спробі реформування галузі залишається скорочення реального фінансування охорони здоров'я, яке супроводжується оптимізацією мережі та штатів закладів охорони здоров’я, скороченням персоналу, інтенсифікацією праці, розширенням кола функціональних обов’язків медичних працівників без відповідної оплати праці, скасуванням соціальних пільг та гарантій, пов’язаних з професійною діяльністю.

Не сприяє мотивації та відновленню престижу медичної професії і реформа оплати праці, яка через дефіцит коштів в 2017 році фонду оплати праці майже в 3,9 млрд. грн., призвела до масштабної «зрівнялівки» в галузі.

Профспілка продовжує наполегливо та послідовно відстоювати необхідність та доцільність медичної реформи з метою впровадження, виключно у правовому полі, ефективної національної моделі функціонування системи охорони здоров’я, з урахування професійної думки працівників охорони здоров'я, досвідчених менеджерів галузі, наукових доробок та впровадження кращого іноземного досвіду. Така система має забезпечити не тільки конституційне право громадян на охорону здоров’я та медичну допомогу, рівний та справедливий доступ кожної людини до медичних послуг, а й має бути спрямована на забезпечення належних умов праці та соціальний захист медичних працівників галузі.

Натомість, доводиться констатувати, що нинішня реформа охорони здоров'я відбувається на прямо протилежних засадах.

 

НТ7

 

З порушенням процедури проведення консультацій з громадськістю (щодо проектів нормативно-правових актів, які стосуються   конституційних прав, свобод та обов’язків громадян) Кабміном України 16 березня 2017 року та 5 квітня 2017 року розглянуто та схвалено для подання до Верховної Ради України низку законопроектів, зокрема: «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», «Про внесення змін до статей 3, 8 та 351 Основ законодавства України про охорону здоров’я», «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо видатків на первинну медичну допомогу» та «Про додаткові державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів особам, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України в антитерористичній операції та забезпечують її проведення».

Проект Закону України «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», внесений КМУ у ВРУ 10 квітня п.р. № 6327 легалізує у законодавстві поняття «державного гарантованого пакету медичних послуг», як мінімального обсягу медичних послуг та лікарських засобів, повну або часткову оплату надання яких застрахованим особам держава гарантує за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування згідно з тарифом покриття та «тарифів співоплати» медичних послуг, а також встановлює обов’язок застрахованих осіб оплачувати за рахунок власних коштів чи забезпечувати оплату за рахунок коштів добровільного медичного страхування та інших джерел, тарифу співоплати у разі часткової оплати за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування медичних послуг та лікарських засобів, наданих такій особі.

Також пропонується - державні фінансові гарантії забезпечення медичної допомоги надавати в обсягах, затверджених Кабінетом Міністрів України , в межах бюджетних призначень на державне солідарне медичне страхування.

Запропонований у проекті механізм державного солідарного медичного страхування суперечить базовим принципам системи загальнообов’язкового державного соціального страхування в Україні.

Також, утворення Національної служби здоров’я України, як головного розпорядника коштів та відповідального виконавця програм медичної допомоги, через механізм державного солідарного медичного страхування, призведе, на наше переконання, до руйнації принципів управління загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та запровадження непрозорих методів управління коштами солідарного медичного страхування.    

На думку Профспілки, такі новації суперечать Конституції України та рішенню Конституційного суду.

Зазначені висновки до вказаних законопроектів були спрямовані Профспілкою 04 квітня 2017 року на адресу керівництва Верховної Ради України, голів профільних комітетів ВРУ, керівників парламентських фракцій та особисто до кожного народного депутата України ( лист № 01-08/114).

Профспілка констатує, що наведені нормативні акти та проекти прийняті з порушенням положень пункту 1.19 Генеральної Угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні на 2016-2017 роки та пункту 7.1.1 чинної Галузевої угоди між МОЗ України та Профспілкою на 2007-2011 роки, оскільки вони не були попередньо погоджені ані Спільним представницьким органом профспілок на національному рівні, ані Профспілкою.

Звертаємо увагу, що 24 квітня п.р. МОЗ України спрямувало до органів місцевого самоврядування, керівників місцевих органів управління охороною здоров’я та закладів охорони здоров’я «Методичні рекомендації з питань перетворення закладів охорони здоров’я з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства» (схвалено Робочою групою з питань реформи фінансування сфери охорони здоров’я України Протокол №9 від 14 квітня 2017 року) до напрацювання яких Профспілка не була залучена.

Крім того, положеннями Концепції розвитку системи громадського здоров'я в Україні, всупереч приписів Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» передбачено перерозподіл між МОЗ України, Центром громадського здоров'я МОЗ України та іншими центральними органами виконавчої влади функцій та повноважень Державної санітарно-епідеміологічної служби України, реорганізація (а фактично – ліквідація) якої визнана протиправною та скасована постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2016 року по справі №826/19610/16, залишеною без змін ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14 липня 2016 року.

Ігнорування всіх зауважень та застережень Профспілки щодо фінансування галузі, впровадження медичної реформи та нехтування принципами соціального діалогу та невиконання рішень суду, в т.ч. щодо реорганізації ДСЕСУ, з боку Кабінету Міністрів України та МОЗ України є неприйнятними.

Національна тристороння соціально-економічна Ради ухвалила з цих питань відповідні постанови.

 

 

Прес-центр ФПУ

[ Детальніше... ]

Накопичувальний рівень пенсійної системи не може бути альтернативою солідарному – ці два рівні однієї системи повинні, і будуть, доповнювати одне одного, - Андрій Рева

  1493889430 613x373.93 3 0

 

В ефірі телеканалу «Еспресо.тв» Міністр соціальної політики Андрій Рева розповів про ідеологію пенсійної реформи та пояснив хибність ідеї повної заміни солідарної системи на накопичувальну.

Так, за його словами, метою Уряду є запровадження повноцінної трирівневої пенсійної системи, яка складатиметься з трьох частин: солідарного рівня, обов’язкового накопичувального та добровільного накопичувального рівнів пенсійного забезпечення. Кожен з цих трьох рівнів відіграватиме свою роль у формуванні пенсій громадян, але вони не можуть бути взаємозамінними чи взаємовиключними, про що свідчать не лише висновки вітчизняних експертів, але й світовий досвід.

«За будь яких умов базовим рівнем пенсійного забезпечення є солідарна система. За будь якої моделі вона забезпечуватиме від 60 до 70 відсотків розміру пенсії громадян. Тому першим кроком пенсійної реформи є наведення порядку та відновлення стабільності в солідарній пенсійній системі, яка має базовий рівень. Другий крок реформи, який буде зроблено, – запровадження обов’язкової накопичувальної системи пенсійного забезпечення, яка дозволить кожному працюючому, віком до 35 років, відкрити власний накопичувальний рахунок у пенсійному фонді та перераховувати туди кошти, з яких буде платитися друга частина пенсії. І громадяни з високими доходами матимуть можливість добровільно відраховувати певний відсоток із зарплати, щоб мати третє джерело для пенсії», – пояснив Міністр.

Він зазначив, що у перспективі, за умови проведення цих дій, Україна отримає збалансовану, сучасну трирівневу пенсійну систему, яка не допустить повторення тої ситуації, що склалася сьогодні в цій сфері.

 

За повідомленням Прес-служби Мінсоцполітики

[ Детальніше... ]

У центрі уваги – людина

DSC 0813

 

Під таким кутом зору відбулася звітно-виборна конференція профспілкової організації Чернівецької дирекції ПАТ «Укрпошта». Співпраця профспілки та адміністрації в непростих нинішніх соціально-економічних умовах суспільства була направлена на організаційне збереження колективу   та фінансово-економічне зміцнення, покращення якості роботи, умов праці, створення позитивного морально-психологічного клімату.

Впродовж останніх років виконуються основні планові показники економічного розвитку. Так, за 2016 рік план чистих доходів виконано на 104, 4 відсотка та на 115% у порівнянні з 2015 роком. План першого кварталу цього року перевиконано, а у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року 117,5 відсотка.

Звітуючи, голова комітету Валентина Кордяк, підкреслила, що одним із пріоритетних завдань залишається підвищення зарплати, виплата її в повному обсязі та у встановлені терміни. Фінансові показники підприємства дали можливість сформувати середньомісячну заробітну плату штатного працівника по роках, з темпом росту за 5 років -173,7%, що складає 2693 грн. в поточному році проти 1550, 9 грн. в 2012 році.

Відповідно до Колективного договору для стимулювання працівників запроваджено систему преміювання та заохочення людей за виконання особливо важливих робіт, комісійні винагороди за надання окремих видів послуг, різноманітні надбавки та доплати, заохочення до ювілеїв та свят.

На конференції було проаналізовано роботу по створенню належних умов праці та умов для задоволення духовних інтересів працівників, розвитку їх соціально-культурних і духовних потреб, належного морально-психологічного клімату в колективі.

Делегати конференції, позитивно оцінивши роботу комітету профспілки, висловлювали стурбованість, що високою залишається плинність кадрів, низькою заробітна плата, яка не відповідає життєвому рівню у нинішній складний час реформування суспільства, децентралізації влади. Складною проблемою стає оздоровлення людей. Якщо раніше   за рахунок коштів Фонду соцстрахування санаторним лікуванням було охоплено біля 30 працівників дирекції, то за останні три роки – жодного. Також Фонд перестав частково компенсувати витрати на придбання дитячих путівок в літні табори відпочинку, а їх вартість з кожним роком зростає. Внаслідок чого в таборах відпочинку можуть оздоровитись все менше дітей. Ні батьки, ні профспілка не в змозі через фінансову скруту повністю задовольнити матеріальні потреби на дитяче оздоровлення та оздоровлення членів профспілки.

Голова об’єднаної профспілки працівників УДППЗ «Укрпошта» Микола Стародуб акцентував увагу на необхідності вибудовувати нові підходи до клієнтського сервісу, дбати про збереження та примноження кількості клієнтів поштового зв’язку, бо від ставлення до своїх клієнтів залежить успішність і популярність пошти. Задоволений відвідувач не просто повернеться ще раз, щоб знову залишити гроші у системі пошти, - він розкаже про неї іншим, або навіть сам приведе нових клієнтів.

Сьогодні необхідні зміни на кожній ділянці, пошуки нових, нестандартних підходів, - наголосив директор Чернівецької дирекції ПАТ «Укрпошта» Ярослав Цюпак. – Зміни слід розпочинати з себе. Стандарти обслуговування – це критерії, необхідні для забезпечення результативності системи управління якістю. Під стандартами обслуговування необхідно розуміти сукупність процедур і щоденних операцій, які виконують співробітники для максимального задоволення клієнтів і підвищення доходів підприємства. Нерентабельні відділення може врятувати тільки активна роздрібна торгівля. Повсюдно мають бути створені базові поштові відділення   за принципом створення територіальних громад. Децентралізація – це нормальний процес і пошта має йти в ногу з часом.

Конференція знову обрала на новий термін головою комітету профспілки поштовиків Буковини Валентину Кордяк.

Прес-служба

Чернівецької дирекції ПАТ «Укрпошта»

 

        

        

[ Детальніше... ]

ВІТАЄМО!

sopelkin

 

 

Федерація профспілок України вітає Ігоря Сергійовича СОПЕЛКІНА – голову Профспілки працівників агропромислового комплексу України, з ювілейним днем народження.

Щиро бажаємо міцного здоров’я, життєвої сили, енергії та наснаги для досягнення нових успіхів у професійній діяльності й усіх сферах життя!

 

ФПУ

[ Детальніше... ]

26 травня 2017

28 травня – День хіміка!

 

IMG 6925

 

 

Шановні друзі! 

 

Сердечно вітаю працівників і ветеранів хімічної та нафтохімічної галузей промисловості, наукових, дослідних і проектних організацій, з професійним святом - Днем хіміка!     

Щоденна сумлінна праця українських хіміків, набутий досвід і професіоналізм, впровадження новітніх виробничих технологій здійснюють вагомий внесок у розвиток національної економіки України та підвищення добробуту громадян.

Федерація профспілок України й надалі буде послідовно захищати права та інтереси працівників галузі.

У цей святковий день щиро бажаю вам міцного здоров’я, миру і добробуту, натхненної праці та нових трудових звершень.

  

З повагою

Голова Федерації профспілок України               Г.В. Осовий

 

 

 

Керівникам об'єднань, підприємств,

 

                                                           науково-дослідних, проектних установ

 

                                                           хімічного комплексу України

 

                                                           Головам первинних, обласних і

Київської міської організацій профспілки

 

 

 

Шановні  друзі !

 

 

Центральна Рада профспілки працівників хімічних та нафтохімічних галузей промисловості України сердечно вітає Вас, всіх працівників і ветеранів підприємств хімічного комплексу з нагоди професійного свята Дня хіміка.

 

Хімічна промисловість завжди була і залишається базовою галуззю національної економіки України і, незважаючи на надзвичайно складну ситуацію в країні та тяжкі умови, в яких доводиться працювати хімікам, ви забезпечуєте економічний розвиток нашої держави, задовольняєте потребу суспільства у хімічній та нафтохімічній продукції, впроваджуєте у виробництво сучасні технології та розробки науковців.

 

Хіміки щодня виконують свою роботу з повною віддачею всіх своїх знань і уміння, досвіду і відповідальності, наснаги і найкращих якостей душі. І це є запорукою того, що економічна криза буде подолана спільними зусиллями, стабілізується діяльність підприємств, відновиться та набуде розвитку виробничий потенціал хімічної галузі.

 

Центральна Рада профспілки висловлює подяку всім, хто присвятив цій сфері діяльності власне життя, і надалі буде захищати соціально-економічні та трудові інтереси хіміків, опікуватись питаннями створення безпечних умов праці та її гідної оплати.

 

Бажаємо Вам і Вашим родинам міцного здоров'я, щастя, зростання добробуту, нових творчих здобутків, мирного неба і впевненості у завтрашньому дні.

З професійним святом Вас, дорогі друзі!

 

 

З глибокою повагою

 

Голова Центральної Ради профспілки                    В.С. Мойсюк

 

 

 

 

[ Детальніше... ]

Поздравление с Днем работников химической промышленности

mailservice

 

Уважаемые коллеги!  

От имени Глобального союза IndustriALL, представляющего интересы более 50 миллионов работников в 140 странах мира, примите мои искренние поздравления с Днем работников химической промышленности!

В этот праздничный день позвольте выразить вам благодарность за участие в международном профсоюзном движении и за вклад в его развитие. 
 
В химической промышленности заняты высококлассные специалисты, чья компетентность, понимание важнейших профессиональных задач являются гарантией процветания отрасли.  
 
Пусть, несмотря на сложные социально-экономические условия, ваша деятельность будет успешной, чтобы обеспечивать членов профсоюзов химической промышленности достойной заработной платой, создавать и поддерживать безопасные условия труда.
 
Желаю вам крепкого здоровья и неиссякаемой энергии, новых достижений, осуществления самых смелых планов, благополучия и процветания! 
 
С солидарным приветом,

 

Вадим Борисов
Региональный представитель Глобального союза IndustriALL

[ Детальніше... ]

Щодо рівня життя населення у січні-березні 2017 року

e475c6ab8e573f634d5be663e63236d4 M

 

Міністерство соціальної політики України на виконання Генеральної угоди поінформувало СПО об’єднань профспілок щодо рівня життя населення у січні-березні 2017 року.

За даними Держстату України за 2016 рік номінальні доходи населення склали 2002,4 млрд грн, що на 15,4% більше порівняно з 2015 роком. Наявний дохід, який може бути використаний населенням на придбання товарів та послуг, збільшився на 14,2%, а реальний наявний, визначений з урахуванням цінового фактору, - 0,3%.

Наявний дохід у розрахунку на одну особу у 2016 році становив 35610,1 грн, що на 4565,8 грн більше, ніж у 2015 році.

Середньомісячна заробітна плата штатних працівників за січень-березень 2017 року становила 6324 грн, що на 36,9% більше, ніж у відповідному періоді 2016 року. Найнижчим рівень середньомісячної заробітної плати за видами економічної діяльності за цей період був у працівників, зайнятих поштовою та кур’єрською діяльністю, - 3398 грн (53,7% до середнього рівня по економіці), а найвищим – у працівників авіаційного транспорту – 27343 грн (432,4%).

За даними Пенсійного фонду України середній розмір пенсії разом з цільовою грошовою допомогою станом на 1 квітня 2017 року становив 1832,45, що на 0,2% перевищує розмір середньої пенсії станом на 01.01.2017.

Ціни на споживчому ринку за даними Держстату України у квітні 2017 року порівняно з попереднім місяцем зросли на 0,9% а порівняно з груднем 2016 року – на 4,9%.

З початку року зросли ціни на продукти харчування та безалкогольні напої (на 5,8%), алкогольні напої та тютюнові вироби (на 5,6%), одяг і взуття (на 3,7%), житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива (на 6,1%), предмети домашнього вжитку, побутову техніку та поточне утримання житла (на 1,0%), охорону здоров’я (на 2,3%), транспорт (на 7,0%) зв'язок (на 6,2%) відпочинок і культуру (на 2,9%), ресторани та готелі (на 4,7%).

За даними Держстату середньомісячні загальні доходи одного домогосподарства за 9 місяців 2016 року склали 5852 гривні. Міське домогосподарство отримувало у середньому за місяць 5842 грн, сільське – 5871грн. У середньому на одного члена домогосподарства еквівалентні загальні доходи становили 2773 грн на місяць, у міських домогосподарствах – 2809 грн, у сільських - 2706 грн.

Суттєве подорожчання вартості житлово-комунальних послуг та стрімке зростання загальної суми субсидій, призначених домогосподарствам (у 3,9 рази), обумовили структурні зміни в сукупних ресурсах домогосподарств.

Частка грошових доходів у структурі сукупних ресурсів домогосподарств порівняно з січнем-вереснем 2015 року скоротилася на 3 в.п. та становила 87%.

Призначення субсидій більше, ніж третині домогосподарств зумовило збільшення частки пільг та безготівкових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, електроенергії та палива з 0,6% у січні-вересні 2015 року до 3,6% - у січні вересні 2016 року.

Середньомісячні сукупні витрати одного домогосподарства за 9 місяців 2016 року склали 5576 грн, і зросли порівняно із січнем-вереснем 2015 року на 17%.

У структурі витрат домогосподарств оплата житла, комунальних продуктів та послуг становила 13% (711 грн на місяць), що в 1,4 раза більше, ніж у січні-вересні 2015 року. Зростання частки, яку домогосподарства витрачали на оплату житла, комунальних продуктів та послуг, пов’язано із зростанням цін на послуги водопостачання (на 29,7%), електроенергію (на 63,4%), газ (на 19,4%), гарячу воду та опалення (на 74,4%).

Розмір отриманих пільг та субсидій на оплату житла, комунальних продуктів та послуг у розрахунку на одне домогосподарство становив 222 грн на місяць, або майже третину витрат на оплату житла, комунальних продуктів та послуг.

Моніторинг показників бідності за багатовимірною оцінкою за 9 місяців 2016 року характеризується такими даними:

рівень бідності за відносним критерієм (75% медіанного рівня сукупних еквівалентних витрат) склав 23,2% (за 9 місяців 2015 року – 23,8%);

рівень бідності за відносним критерієм крайньої бідності залишився на рівні за 9 місяців 2015 року і становив 10,3%;

рівень бідності за абсолютним критерієм (доходи нижче прожиткового мінімуму) знизився на 2,5в.п. і склав 4,8% (за 9 місяців 2015 року – 7,3%);

рівень бідності за вартістю добового споживання на рівні 5 доларів США склав 1,3% (за 9 місяців 2015 року – 3,0%);

рівень бідності серед працюючих за відносним критерієм склав 18,9% (за 9 місяців 2015 року – 18,8%);

рівень бідності серед дітей до 18 років за відносним критерієм склав 29,3% (за 9 місяців 2015 року – 29,9%).

 

 

Департамент захисту соціально-економічних прав

[ Детальніше... ]

На часі - активізація громадського контролю профспілок

b7596c44f7407bcbb692d7805bc9e74ef6019f40

 

16 травня 2017 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 26 квітня 2017 р. № 295.

Зазначеною постановою затверджені Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю.

Однією із важливих новацій затверджених документів є конкретизація форм співпраці профспілкових організацій з інспекторами Держпраці під час проведення ними заходів державного нагляду і контролю за додержанням роботодавцями законодавства про працю, яка передбачена Угодою про співпрацю між Державною службою України з питань праці та Федерацією професійних спілок України від 22 червня 2016 року.

Зокрема, у підпункті 7 пункту 5 та пункті 15 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю зазначено, що інспекційні відвідування та організація невиїзних інспектувань проводитиметься за інформацією профспілкових органів про порушення прав працівників, які є членами профспілки, виявлених в ході здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про працю.

У пункті 7 Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю передбачена можливість залучення до участі у виїзних перевірках, здійснюваних уповноваженими посадовими особами Держпраці представників профспілок, їх організацій та об’єднань профспілок.

Таким чином, з метою забезпечення ефективного захисту прав членів профспілок профспілковим органам усіх рівнів необхідно вжити заходів щодо організації громадського контролю профспілок у первинних профспілкових організаціях, своєчасного інформування про виявленні порушення законодавства про працю територіальні органи Держпраці та участі у виїзних перевірках, які ними проводитимуться.

При цьому профспілковцям слід керуватися статтями 247, 248, 259 Кодексу законів про працю України, статтями 21, 30, 38, 40 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» та Постановою Президії ФПУ «Про посилення громадського контролю за додержанням законодавства про працю в сучасних умовах» від 24 квітня 2017 року         № П-8-10.

У практичній роботі рекомендуємо використовувати матеріали Бібліотечки голови профспілкового комітету за травень-червень 2016 року   №5-6 (185-186).

 

 

                                                                  Департамент правового захисту

[ Детальніше... ]

Середня заробітна плата в Харківській області зросла майже на 40%

23 травня п.р. заступник Голови Об'єднання профспілок Харківської області Волков С.Г. взяв участь у селекторної наради під керівництвом заступника голови облдержадміністрації М.Є.Черняка, де обговорювалися питання рівня оплати праці працівників області та легалізація трудових відносин.

http://kharkivoda.gov.ua/content/documents/868/86720/thumb-newsDocument-564x376-d203.jpg

За повідомленням директора Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Ю.І. Шпараги, у І кварталі 2017 року середня заробітна плата штатних працівників області склала 5554 грн. та зросла на 38% порівняно з відповідним періодом минулого року. Найвищий рівень оплати праці - у працівників сфер інформації та телекомунікацій (13,5 тис. грн), а також фінансової та страхової діяльності (8 тис. грн), найвищий темп росту зафіксовано у галузі освіти - у січні-березні 2017 року він склав 158%.

У промисловому комплексі області, де зайнято понад 150 тис. працівників, середньомісячна заробітна плата зросла на 30% і склала 5918 грн.

Під час селекторної наради заступник голови облдержадміністрації М.Є. Черняк особливу увагу приділив підприємствам та організаціям сільського господарства. При тому, що в галузі один з найвищих темп зростання заробітної плати, рівень оплати праці працівників залишається значно нижчим, чим в цілому по області і наразі складає 4320 грн. «Це особливо актуально в галузі сільського господарства у літній період, коли наймаються сезонні працівники, які здебільшого працюють нелегально, - зауважив Михайло Черняк. - Детінізація заробітної плати - надзвичайно важлива задача для органів влади, адже це наповнення бюджету, виконання соціальних програм, надходження до Пенсійного фонду.

За результатами селекторної наради прийнято протокольне доручення.

Н. Гриценко,

заввідділом ОПХО

[ Детальніше... ]

Архiв
<< < Травень 2017 > >>
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Не
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31