лютого 2018

14 лютого 2018

Уряд затвердив бюджет Фонду соціального страхування України на 2018 рік

 

 

2-1-300x198


Урядом, відповідно до Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, прийнято постанову Кабінету Міністрів України „Про затвердження бюджету Фонду соціального страхування України на 2018 рік”.

 

Зокрема, затверджено дохідну частину бюджету Фонду в сумі 23,0 млрд гривень, та видаткову в сумі 22,0 млрд гривень.

Резерв коштів для виплати допомоги по безробіттю становить 285,0 млн гривень.

Бюджет Фонду на 2018 рік є збалансованим і бездефіцитним.

Прийняття бюджету дозволить здійснити перерахування суми щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві, осучаснити такі виплати за період 2008-2011 роки, забезпечити фінансування медичної реабілітації застрахованих осіб тощо.

 

Урядовий дайджест

 

[ Детальніше... ]

АНОНС. Нова політика цін і тарифів: чи збережено соціальну справедливість?

У рамках відзначення Всесвітнього дня соціальної справедливості Федерація професійних спілок України 15 лютого 2018 року проводить засідання круглого столу на тему: «Нова політика цін і тарифів на соціально значущі товари і послуги: чи збережено принципи соціальної справедливості?».

 

1404999180 46456

 

Протягом останнього року в Україні триває масштабний процес реформування в усіх суспільних сферах. Саме у такий день потрібно говорити про те, чого ж чекати громадянам від впровадження реформ. Чи покращиться життя пересічного громадянина, чи це чергова спроба узаконення грабунку населення?

 

Під час зустрічі будуть розглянуті питання:

  • прийняття Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Чого чекати споживачам?;
  • скасування державного регулювання цін на соціально значущі продовольчі товари та вплив на споживчі ціни;
  • «монетизації» пільг на транспортні послуги.
  • До участі запрошено народних депутатів України, представників центральних органів виконавчої влади, експертів наукових та громадських організацій, СПО об’єднань профспілок, членських організацій ФПУ, засобів масової інформації тощо.
  • Захід відбудеться: з 14:00-17:00 за адресою: м. Київ, вул. Героїв Небесної Сотні, 1, Міжнародний центр культури та мистецтв ФПУ, блакитна зала.
  • Департамент з питань економічного розвитку 
  • та ціноутворення ФПУ

 

[ Детальніше... ]

Державна служба України з питань праці на захисті прав освітян Чернігова

1511529663 sud

 

 

Управління Держпраці у Чернігівській області роз’яснило: зменшувати надбавку за престижність можна лише після попередження педагогічних працівників за два місяці

 

Управління Держпраці у Чернігівській області листом 13.02.2018 роз’яснило, що у разі зменшення надбавки за престижність педагогічної праці з 20% до 5% необхідно дотримуватися норм статті 103 КЗпП України, відповідно до якої про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни.

Аналогічна відповідь була отримана 07.02.2018 від ЦК Профспілки працівників освіти і науки України.

Саме Державна служба України з питань праці (Держпраці) є тим державним органом, який здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю. Зокрема, вона має право складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи про такі правопорушення і накладати адміністративні стягнення.

Нагадуємо, що Законом України № 77-VІІІ від 28.12.2014 посилена відповідальність за порушення законодавства про працю. Так, відповідно до ст. 265 КЗпП України відповідальність за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці встановлена у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (3723 грн. х 10 = 37230 грн. за порушення прав кожного працівника).

 

Чернігівська обласна організація

Профспілки працівників освіти і науки України

[ Детальніше... ]

Презентація Стратегії інформаційної діяльності Федерації профспілок України на 2018–2021 роки на Харківщині

rabb

 

 

13 лютого до уваги голів профспілок Об‘єднання профспілок Харківської області була представлена Стратегія інформаційної діяльності Федерації профспілок України на 2018–2021 роки, яку презентував її автор  - керівник прес-центру ФПУ Юрій Іванович Работа.

 

Стратегія спрямована на захист в інформаційному полі соціально-економічних і трудових прав та інтересів членів профспілок в умовах реформ, а також об’єктивне висвітлення соціально-економічного становища працівників, діяльності Федерації профспілок України, її членських організацій, їх позиції, тактики дій і вимог, які націлені на поліпшення соціального захисту людини праці. Вона пов’язана перш за все із створенням сучасної і зрозумілої профспілкової комунікації, підвищення прозорості, передбачуваності, ефективності та відкритості цього процесу. 

Чому на сьогодні не влаштовує існуюча система інформаційного забезпечення? 

В сучасних умовах для повного та глибокого висвітлення діяльності ФПУ необхідний широкий інформаційний простір і тісна, якісна координація дій з профспілками всіх рівнів. Ми ж  маємо недостатню присутність ФПУ та її членських організацій у національному інформаційному просторі та за кордоном. Часто інформація про роботу ФПУ, центральних органів профспілок губиться на проміжних ланках профспілки. Організації  профспілки у достатній мірі не залучені до процесу поширення інформації. 

Федерація та її членські організації у висвітленні своєї діяльності повинні використовувати існуючий потенціал. Маючи на сьогодні кадровий ресурс – прес-центр ФПУ та відповідальних за інформаційну роботу у членських організаціях, потрібно використовувати друковані засоби масової інформації - газету «Профспілкові вісті», галузеві багатотиражні регіональні видання, а також Інтернет-ресірси – офіційний веб-портал, галузеві та регіональні сайти, сайти акціонерних товариств, соціальні мережі та  YouTube. 

Першочерговими завданнями, які покликана вирішити стратегія - є формування експертного середовища блогерів, аналітичних центрів та інституцій громадського сектора, подача інформації в он-лайн режимі, створення власної інформаційної продукції на регіональному та місцевому рівнях. Це – підвищення тиражу «Профспілкових вістей» та нарощування веб-сайтів регіональних організацій, активне просування профспілкових сайтів, підтримка соціальних груп,  соцмереж для молоді, створення електронних версій друкованих ЗМІ. У телевізійному просторі – це створення власної профспілкової телепрограми та створення прес-центру і відео-конферецзали у відбудованому Будинку профспілок. Це, звичайно, збільшення фінансування інформаційної роботи. 

Втілюючи в життя цю стратегію, по-перше, очкується реалізація доктрини впізнаності профспілок у мас-медіа та індетифікація своїх членів, забезпечення їм реальних переваг профспілкового товариства. По-друге, це -  суттєве підвищення рівня довіри до Федерації профспілок України, її членських організацій, відсотку громадян, які вважають діяльність профспілок ефективною. Це, нарешті – підвищення ефективності використання новітніх інформаційних технологій, оновлення внутрішніх комунікації. 

Юрій Іванович відповів на запитання присутніх, які стосувались реалізації цієї стратегії та висловив впевненість, що за активної допомоги регіональних та галузевих профспілкових організацій позитивні результати не змусять довго чекати.

 

rakkkkkk

 

Об‘єднання профспілок Харківської області

 

[ Детальніше... ]

Презентація Стратегії інформаційної діяльності Федерації профспілок України на 2018–2021 роки на Харківщині

rabb

 

 

13 лютого до уваги голів профспілок Об‘єднання профспілок Харківської області була представлена Стратегія інформаційної діяльності Федерації профспілок України на 2018–2021 роки, яку презентував її автор  - керівник прес-центру ФПУ Юрій Іванович Работа.

 

Стратегія спрямована на захист в інформаційному полі соціально-економічних і трудових прав та інтересів членів профспілок в умовах реформ, а також об’єктивне висвітлення соціально-економічного становища працівників, діяльності Федерації профспілок України, її членських організацій, їх позиції, тактики дій і вимог, які націлені на поліпшення соціального захисту людини праці. Вона пов’язана перш за все із створенням сучасної і зрозумілої профспілкової комунікації, підвищення прозорості, передбачуваності, ефективності та відкритості цього процесу. 

Чому на сьогодні не влаштовує існуюча система інформаційного забезпечення? 

В сучасних умовах для повного та глибокого висвітлення діяльності ФПУ необхідний широкий інформаційний простір і тісна, якісна координація дій з профспілками всіх рівнів. Ми ж  маємо недостатню присутність ФПУ та її членських організацій у національному інформаційному просторі та за кордоном. Часто інформація про роботу ФПУ, центральних органів профспілок губиться на проміжних ланках профспілки. Організації  профспілки у достатній мірі не залучені до процесу поширення інформації. 

Федерація та її членські організації у висвітленні своєї діяльності повинні використовувати існуючий потенціал. Маючи на сьогодні кадровий ресурс – прес-центр ФПУ та відповідальних за інформаційну роботу у членських організаціях, потрібно використовувати друковані засоби масової інформації - газету «Профспілкові вісті», галузеві багатотиражні регіональні видання, а також Інтернет-ресірси – офіційний веб-портал, галузеві та регіональні сайти, сайти акціонерних товариств, соціальні мережі та  YouTube. 

Першочерговими завданнями, які покликана вирішити стратегія - є формування експертного середовища блогерів, аналітичних центрів та інституцій громадського сектора, подача інформації в он-лайн режимі, створення власної інформаційної продукції на регіональному та місцевому рівнях. Це – підвищення тиражу «Профспілкових вістей» та нарощування веб-сайтів регіональних організацій, активне просування профспілкових сайтів, підтримка соціальних груп,  соцмереж для молоді, створення електронних версій друкованих ЗМІ. У телевізійному просторі – це створення власної профспілкової телепрограми та створення прес-центру і відео-конферецзали у відбудованому Будинку профспілок. Це, звичайно, збільшення фінансування інформаційної роботи. 

Втілюючи в життя цю стратегію, по-перше, очкується реалізація доктрини впізнаності профспілок у мас-медіа та індетифікація своїх членів, забезпечення їм реальних переваг профспілкового товариства. По-друге, це -  суттєве підвищення рівня довіри до Федерації профспілок України, її членських організацій, відсотку громадян, які вважають діяльність профспілок ефективною. Це, нарешті – підвищення ефективності використання новітніх інформаційних технологій, оновлення внутрішніх комунікації. 

Юрій Іванович відповів на запитання присутніх, які стосувались реалізації цієї стратегії та висловив впевненість, що за активної допомоги регіональних та галузевих профспілкових організацій позитивні результати не змусять довго чекати.

 

rakkkkkk

 

Об‘єднання профспілок Харківської області

 

[ Детальніше... ]

Обговорюються напрями проекту Генеральної угоди

 

ГЕНА

 

 

 

14 лютого відбулось засідання тристоронньої Робочої групи за напрямом «Охорона праці та соціальний захист» проекту Генеральної угоди на новий строк. В заході взяли участь представники профспілок, органів виконавчої влади та роботодавців.

 

 

 

Сторону профспілок представляли голова Профспілки авіапрацівників України Михайло Козич, керівники департаментів та управлінь апарату ФПУ Лариса Ровчак, Юрій Андрієвський, Володимир Максимчук, голова ППО ФПУ Марія Гриценко, представники галузевих профспілок та апарату Федерації профспілок України.

 

Нагадаємо, що у ці дні профспілкова сторона продовжує процес обговорення із соціальними партнерами напрямів проекту Генеральної угоди на новий строк.

 

Так, на цьому тижні вже відбулись засідання СРК повноважних представників сторін з ведення колективних переговорів з укладення Генеральної угоди на новий строк, а також засідання тристоронньої Робочої групи профспілок з питань Загальних, заключних положень, соціального діалогу проекту Генеральної угоди на новий строк.

 

Заплановано також провести засідання спільної робочої групи з підготовки розділу проекту Генеральної угоди «З питань оплати праці» та тристоронньої робочої групи з підготовки розділу щодо розвитку економіки і вітчизняного виробництва, зростання продуктивної зайнятості проекту Генеральної угоди на новий строк.

 

  

 

Прес-центр ФПУ

 

ГЕНА1

 

ГЕНА2

 

ГЕНА3

 

ГЕНА4

[ Детальніше... ]

Обговорюються напрями проекту Генеральної угоди

 

ГЕНА

 

 

 

14 лютого відбулось засідання тристоронньої Робочої групи за напрямом «Охорона праці та соціальний захист» проекту Генеральної угоди на новий строк. В заході взяли участь представники профспілок, органів виконавчої влади та роботодавців.

 

 

 

Сторону профспілок представляли голова Профспілки авіапрацівників України Михайло Козич, керівники департаментів та управлінь апарату ФПУ Лариса Ровчак, Юрій Андрієвський, Володимир Максимчук, голова ППО ФПУ Марія Гриценко, представники галузевих профспілок та апарату Федерації профспілок України.

 

Нагадаємо, що у ці дні профспілкова сторона продовжує процес обговорення із соціальними партнерами напрямів проекту Генеральної угоди на новий строк.

 

Так, на цьому тижні вже відбулись засідання СРК повноважних представників сторін з ведення колективних переговорів з укладення Генеральної угоди на новий строк, а також засідання тристоронньої Робочої групи профспілок з питань Загальних, заключних положень, соціального діалогу проекту Генеральної угоди на новий строк.

 

Заплановано також провести засідання спільної робочої групи з підготовки розділу проекту Генеральної угоди «З питань оплати праці» та тристоронньої робочої групи з підготовки розділу щодо розвитку економіки і вітчизняного виробництва, зростання продуктивної зайнятості проекту Генеральної угоди на новий строк.

 

  

 

Прес-центр ФПУ

 

ГЕНА1

 

ГЕНА2

 

ГЕНА3

 

ГЕНА4

[ Детальніше... ]

13 лютого 2018

Позиція ФПУ щодо законопроектів про відкритість інформації про фінансування діяльності громадських об’єднань

liens metal

 

У Верховній Раді України зареєстровано два законопроекти «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення відкритості для суспільства інформації про фінансування діяльності громадських об'єднань та використання міжнародної технічної допомоги» №6674 та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення відкритості для суспільства інформації про фінансування діяльності громадських об'єднань та використання міжнародної технічної допомоги): №6675, подані Президентом України та визначені як невідкладні.

 Законопроектами пропонується закріпити реалізацію принципу прозорості та відкритості щодо діяльності громадських організацій, які отримують кошти з державного чи місцевих бюджетів, а також фінансові та інші ресурси за рахунок міжнародної технічної допомоги.

У зв'язку з можливим прийняттям цих законопроектів у профспілковому середовищі виникла занепокоєність, що їх норми можуть широко тлумачитись і поширюватися на профспілкові організації, які також є громадськими організаціями, і, як наслідок, профспілкові організації можуть бути виключені контролюючими органами із Реєстру неприбуткових установ та організацій у разі не оприлюднення річного фінансового звіту про діяльність, який має містити визначену законом інформацію.

Аналіз чинного законодавства показує наступне.

Відповідно до статті 133 Податкового кодексу України до неприбуткових організацій, які не є платниками податку, окремо віднесені як громадські об'єднання, так і професійні спілки, їх об'єднання та організації профспілок.

Відповідно до статті 46 Податкового кодексу України всі неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені статтею 133 Податкового кодексу України, мають звітувати про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, в тому числі і громадські об'єднання, за виключенням професійних спілок, їх об'єднань та організацій профспілок, що утворені в порядку, визначеному законом, які звітують лише у разі використання доходів (прибутків) не на фінансування видатків на утримання такої організації, а також на інші цілі (завдання) та напрями діяльності, ніж ті, що визначені їх установчими документами

Закон України «Про громадські об'єднання» наводить визначення громадського об'єднання, яке за організаційно-правовою формою може бути громадською організацією або громадською спілкою (стаття 1). Частина третя статті 2 цього Закону визначає, що особливості регулювання суспільних відносин у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення окремих видів громадських об'єднань можуть визначатися іншими законами.

Спеціальним законом, який регулює діяльність профспілок та їх об'єднань, є Закон   України   «Про   профспілки, їх   права та   гарантії діяльності», стаття 4 якого встановлює, що законодавство про профспілки складається з Конституції України, Закону України «Про громадські об'єднання», Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них. Закони та інші нормативно-правові акти не можуть бути спрямовані на обмеження прав і гарантій діяльності профспілок, передбачених Конституцією України та Законом «Про профспілки, їх права та гарантії діяльності», крім того частина третя цієї статті визначає, що Закон України «Про громадські об'єднання» застосовується до профспілок, якщо інше не передбачено цим Законом.

Відповідно до частин першої та третьої статті 12 Закону про профспілки, профспілкові організації у своїй діяльності незалежні від органів державної влади та органів місцевого самоврядування, роботодавців, інших громадських організацій, політичних партій, їм не підзвітні і не підконтрольні. Забороняється втручання органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, роботодавців, їх об'єднань у статутну діяльність профспілок, їх організацій та об'єднань.

Згідно з статтею 34 Закону про профспілки фінансовий контроль за коштами профспілок та їх об'єднань органами державної влади та органами місцевого самоврядування не здійснюється. Контроль за їх надходженням та витрачанням здійснюють контрольно-ревізійні органи, обрані відповідно до статутів (положень) профспілок, їх об'єднань.

Стосовно сфери дії Закону України «Про громадські об'єднання» також зазначається у листі Державної реєстраційної служби від 05.10.2012 №3451/8-12-8 у відповідь на лист Федерації профспілок України. У вказаному листі наголошується, що на правовідносини у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення професійних спілок поширюється дія Закону України «Про профспілки, їх права та гарантії діяльності».

Крім того, Фундаментальні принципи щодо статусу неурядових організацій в Європі, що ухвалені Радою Європи в 2002 році, у яких систематизовано основні європейські стандарти функціонування неурядових організацій, не відносять до останніх профспілки.

Виходячи з наведеного, ФПУ вважає, що законопроекти №6674 та №6675 не поширюються на профспілкові організації, які у своїй діяльності незалежні від втручання державних органів влади, що гарантовано міжнародним правом (Конвенція МОП № 87 про свободу асоціації та захист права на організацію), Конституцією і законодавством України.

 Департамент правової роботи

ФПУ

 

[ Детальніше... ]

Пленум комітету Чернігівської міської організації Профспілки розглянув питання щодо надбавок за престижність педагогічної праці

IMG 20180208 164113

 

 

8 лютого 2018 року відбувся пленум комітету Чернігівської міської організації Профспілки працівників освіти і  науки України, на якому розглядалось питання про дії міської організації Профспілки у зв’язку зі зменшенням надбавки за престижність педагогічної праці у закладах освіти м. Чернігова.

У роботі пленуму взяли участь начальник фінансового управління Чернігівської міської ради Лисенко О.Ю., начальник управління освіти Білогура В.О., голова Чернігівської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки Матвеєва Т.А., юрисконсульт цієї організації Лугина О.В.

Керівники обох управлінь міської ради аргументували зниження надбавок недостатнім розміром освітньої субвенції для Чернігова та необхідністю приводити видатки у відповідність до кошторисів.

Профспілкова сторона акцентувала увагу на юридичних порушеннях у наказах про зменшення надбавки, зокрема, недотримання двомісячного строку попередження про зміну умов оплати праці, гарантованого ст. 103 КЗпП України та ст. 29 Закону України «Про оплату праці» та недопустимість зворотної дії наказів на січень.

Перемовини тривали більше трьох годин.

Результатом стала домовленість, згідно з якою:

  1. 1. Начальник управління освіти Чернігівської міської ради Білогура О.В. зобов’язався вжити заходів щодо приведення наказів директорів ЗНЗ м. Чернігова про зменшення надбавок у відповідність до чинного законодавства.
  2. 2. Голови первинних профспілкових організацій спільно з керівниками закладів в межах законодавства проаналізують штатні розписи, навчальне навантаження, щоб привести витрати у відповідність до кошторисів до 1 червня 2018 року.
  3. 3. Сторони зобов’язались направляти спільні звернення до органів влади з метою виділення додаткових коштів для фінансування освіти м. Чернігова.
  1. 4. Пленум продовжить свою роботу 14 лютого 2018 року.

 

IMG 20180208 164104

 

IMG 20180208 164147

 

Чернігівська обласна організація

Профспілки працівників освіти і науки України

[ Детальніше... ]

Змінено порядок реабілітаційного лікування за кошти Фонду соціального страхування України

Фото-визитка


Відповідно до рішень правління Фонду соціального страхування України, з 1 січня 2018 року механізм замовлення та розподілення путівок на відновлювальне лікування за рахунок коштів Фонду замінило адресне забезпечення медичною реабілітацією, яке передбачає укладення тристороннього договору – між Фондом, санаторієм і хворим, та має на меті покращити ефективність надання послуг і збільшити кількість осіб, які матимуть можливість відновити здоров’я на базі санаторіїв.

 

Медична реабілітація після перенесених захворювань і травм у санаторно-курортних закладах здійснюється за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, який покриває 100% витрат на проходження відновлювального лікування.

Фонд соціального страхування України фінансує медичну реабілітацію за профілями: нейрореабілітація, м’язово-скелетна реабілітація, кардіо-пульмонарна реабілітація, медико-психологічна реабілітація учасників АТО, реабілітація після оперативних втручань на органах зору, реабілітація при порушенні перебігу вагітності, інша (соматична) реабілітація (після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах).

Правом на відновлення здоров’я за рахунок коштів Фонду може скористатись кожна застрахована особа (яка сплачує та/або за яку сплачується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування) у разі настання страхового випадку в період роботи. Підтвердженням потреби подальшого лікування у реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу є висновок лікарсько-консультативної комісії. З метою здійснення відновлювального лікування, медичний заклад має поінформувати робочий орган Фонду про страховий випадок пацієнта (застрахованої особи), що має показання для проходження реабілітації.

«Реабілітація стосується людей, що часто не мають фізичної можливості ані збирати довідки, ані йти до Фонду за путівкою. Тому при розробленні нового механізму надання реабілітаційного лікування ми керувались принципом зробити порядок максимально прозорим і зручним для людини, – зазначає голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко. – Тепер не потрібно не лише збирати жодних довідок, але й ходити по кабінетах – щойно лікувальний заклад повідомляє Фонд про особу, яка потребує реабілітації, для пацієнта процес автоматизується: працівник Фонду приходить в стаціонар до хворого, від якого необхідно лише пред’явити паспорт і ідентифікаційний код, усю іншу інформацію Фонд самостійно дізнається в електронному реєстрі – без участі застрахованої особи».

Застрахована особа має право вільного вибору реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу відповідно до показань. Тривалість відновлювального лікування залежить від медичних показань та може становити до 24 днів.

Станом на 12 лютого поточного року на реабілітаційне лікування за новою процедурою направили 1200 осіб.

За інформацією Виконавчої дирекції Фонду http://www.fse.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/954736

 

Управління соціального страхування

і пенсійного забезпечення

[ Детальніше... ]

Архiв
<< < Лютий 2018 > >>
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Не
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 21 22 23 24 25
26 27 28