zaz-pristupil-k-krupnouzlovoy-sborke

 

Протягом останніх років національне автомобілебудування перебуває у важких умовах.

Скорочення споживчого кредитування, зокрема, автокредитування та падіння обсягів реальних доходів населення призвели до різкого падіння продажів в Україні. Так, з 2008 ріку обсяг продажів автомобілів в Україні скоротився майже в три рази.

         Ситуацію в автомобілебудуванні в повній мірі характеризує стан виробництва, і як наслідок, зайнятості, оплати праці, вирішення соціальних питань на його флагмані – ПАТ "Запорізький автомобілебудівний завод", який перебуває на межі існування.

         Ще зовсім недавно обсяг виробництва ПАТ "ЗАЗ" складав понад 282 тис. автомобілів, чисельність працівників становила більше 16 тис. осіб. Підприємство було вагомим та сумлінним платником податків та зборів.

         Нині прогнозний обсяг виробництва ПАТ "ЗАЗ" на 2014 рік ледь досягає 10 тис. автомобілів. Чисельність працюючих зменшилася більш ніж у чотири рази. Лише за першу половину поточного року вивільнено дві тисячі працівників, що складає 35 відсотків. Розмір перерахувань до бюджетів наближається до нуля.

         Такий стан стосується не лише долі працівників автозаводу а й 190 тисяч працівників більш ніж 800 українських підприємств-суміжників.

У зв’язку з цим, Федерація профспілок України та Центральна Рада профспілки працівників автомобільного та сільськогосподарського машинобудування України звернулись до Президента та Прем’єр-міністра України з проханням вжити заходи щодо запровадження на державному рівні механізмів захисту та підтримки вітчизняних виробників автомобілів, а, значить, і громадян України, які на них працюють.

У листі, що надійшов у відповідь на звернення профспілок від Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, зазначається, що протягом серпня поточного року з ініціативи Мінекономрозвитку було проведено 4 робочі наради спільно з провідними автовиробниками, однак результатом цих зустрічей стало лише визнання необхідності застосування комплексного підходу до впровадження заходів з підтримки та розвитку вітчизняного автомобілебудування.

Разом з тим, у січні цього року було схвалено Концепцію Державної цільової економічної програми розвитку легкого автомобілебудування на період до 2020 року. На даний момент проект зазначеної програми опрацьовується фахівцями Мінекономрозвитку.

Також у листі стверджується, що іншим дієвим заходом, спрямованим на захист вітчизняного виробника є обмеження імпорту легкових автомобілів походженням з Російської Федерації. З цією метою Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі України було прийнято рішення про проведення антисубсидійного розслідування щодо імпорту в Україну авто з Російської Федерації. У випадку, якщо результати розслідування свідчитимуть про наявність забороненої чи нелегітимної субсидії, що спричинило шкоду українському товаровиробнику, можуть бути застосовані відповідні компенсаційні заходи.

З повним текстом листа можна познайомитись тут.

 

Департамент виробничої політики

та колективно-договірного регулювання