Інформація щодо результатів відміни державного регулювання цін на соціально значущу продовольчу продукцію

14359096 1186961591361487 6617883090829015504 n-1

 

З жовтня 2016 року Урядом було запроваджено пілотний проект щодо ціноутворення на товари і послуги у сфері виробництва та реалізації продовольчих товарів, а з 1 липня 2017 року взагалі скасовано державне регулювання цін на соціально значущу продовольчу продукцію.

 

Як очікувалося, головною метою цих змін повинно було стати зниження адміністративного тиску на бізнес, усунення надмірного втручання держави в економічні процеси, розвиток конкуренції й дебюрократизація у сфері ціноутворення, а також спрощення процедури зміни цін залежно від цінових коливань ринку, зростання обсягів промислового виробництва відповідних товарів.

Натомість, результатом такого невиваженого рішення, стало різке підвищення цін на низку соціально важливих товарів, зокрема, при загальному зростанні цін протягом січня-жовтня 2017 року на 11,5 %, ціни на масло виросли на 28,8%, на молоко – на 26,7%, сири – на 22,4 %, м’ясо і м’ясопродукти – на
19,1 %, хліб – на 14,4 %.

У зв’язку з тим, що зазначене рішення прийнято Урядом без обговорення та консультацій із соціальними партнерами, в порушення пункту 1.9 Генеральної угоди на 2016 - 2017 роки, Федерація профспілок України у зверненні до Прем’єр-міністра України (додаток 1) наголосила на необхідності термінового вжиття заходів щодо припинення необґрунтованого постійного зростання цін на соціально значущі товари та зняття соціальної напруги у суспільстві.

За дорученням Кабінету Міністрів України (додаток 2) Міністерство економічного розвитку і торгівлі України своїм листом (додаток 3) повідомило щодо подальшої загальнодержавної політики з питань ціноутворення, зокрема:

- підвищення купівельної спроможності громадян шляхом зростання державних соціальних стандартів та гарантій темпами, що перевищують прогнозні показники інфляції, впродовж 2018 року;

- розроблення органами виконавчої влади трьох варіантів політичної пропозиції щодо створення ефективної системи забезпечення цінової стабільності. Найбільш оптимальний варіант буде взято за основу визначення Урядом концептуальних засад реалізації державної цінової політики;

- проведення ґрунтовного і системного аналізу сфери ціноутворення Мінекономрозвитку за участі Офісу ефективного регулювання (BRDO), у результаті якого буде здійснено всебічний розгляд ціноутворення в Україні та вивчено міжнародний досвід у цій сфері;

- проведення низки публічних заходів з питань ціноутворення на початку 2018 року.

ФПУ з свого боку буде докладати зусиль для участі представників профспілок у таких заходах.

Також Мінекономрозвитку зазначило, що у результаті децентралізації місцеві органи виконавчої влади мають вживати заходи, спрямовані на підвищення рівня життя населення, через залучення працездатних громадян на ринку праці та забезпечення додаткової підтримки вразливим верствам населення, зокрема, шляхом надання адресних знижок на споживчі товари та послуги, введення в обіг адресних соціальних карток для соціально вразливих верств населення.

Членські організації можуть ініціювати прийняття відповідних рішень органами місцевого самоврядування з метою забезпечення додаткової підтримки вразливих верств населення.

                                    

Департамент захисту соціально-економічних прав

 

Архiв
<< < Грудень 2017 > >>
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Не
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31