p97

 

18 квітня 2014 року відбулося засідання Урядового комітету з питань регіонального розвитку, на якому були розглянуті наступні законопроекти:

-         «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»;

-         «Про внесення змін до деяких законодавчих актів з метою вдосконалення відносин у сфері житлово-комунальних послуг».

Зазначені законопроекти розроблено Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України з власної ініціативи з метою врегулювання на законодавчому рівні питання здійснення права власності та управління багатоквартирним будинком; забезпечення співвласників будинку дієвим механізмом для прийняття рішень щодо утримання та управління спільним майном багатоквартирних будинків; реформування житлово-комунального господарства.

 

До законопроекту «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» СПО об’єднань профспілок надавалися зауваження щодо узгодження між собою норм статті 10 вказаного проекту Закону України та статей 6, 10 Закону України «Про обєднання співвласників багатоквартирного будинку» стосовно порядку скликання, проведення та прийняття рішень загальними зборами об’єднання.

Зазначені зауваження СПО об’єднань профспілок враховані Мінрегіоном України.

За результатами розгляду вказаного законопроекту було вирішено:

-         Мінфіну, Мінекономрозвитку, Мінсоцполітики, Мінюсту, Держпідприємництву та Антимонопльному комітету України прискорити опрацювання зазначеного проекту нормативно-правового акту і до 25 квітня ц.р. подати Мінрегіону України пропозиції і висновки;

-         Мінрегіону України оформити законопроект відповідно до регламентних вимог і подати його Кабінету Міністрів України в установленому порядку.

 

Що стосується проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів з метою вдосконалення відносин у сфері житлово-комунальних послуг», то слід зазначити, що вказаний законопроект суттєво зачіпає інтереси більшості населення – споживачів житлово-комунальних послуг і передбачає низку кардинальних законодавчих змін щодо регулювання у сфері надання цих послуг (зокрема, впровадження вільних цін на послугу з управління багатоквартирним будинком; нарахування пені у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги у розмірі 0,1%, яка нараховується за кожний день прострочення; невизначеність чіткого законодавчого врегулювання питання відносин між управителем багатоквартирного будинку, виконавцями комунальних послуг та споживачами в будинках, зокрема, де управління здійснюють самостійно співвласники або ОСББ).

Наслідком всіх нововведень, які передбачені у законопроекті, може бути, як варіант, втрата права власності на житло для мешканців з низькою заробітною платою, або її відсутністю.

У ході опрацювання та бурхливого обговорення зазначеного законопроекту на нарадах (15 квітня в Мінрегіоні України та 17 квітня в ФПУ) профспілками було висловлено занепокоєння та значну кількість зауважень.

Завдяки наполяганням профспілок та наданню обґрунтованих висновків по статтям вищевказаного проекту нормативно-правового акту, більшість профспілкових зауважень враховано Мінрегіоном України. 

Деякі статті законопроекту будуть редакційно змінені та доопрацьовані Міністерством з урахуванням пропозицій профспілок та НКРЕ.

Однак, СПО обєднань профспілок не підтримав законопроект через ряд обставин (позиція та зауваження СПО обєднань профспілок додаються).    

На засіданні Урядового комітету з питань регіонального розвитку 18 квітня ц.р. Голова профспілки працівників будівництва і промисловості будівельних матеріалів України Андрєєв В.М. звертав увагу Уряду, що в умовах фінансової катастрофи та системної економічної кризи, коли зростає заборгованість із виплати заробітної плати та поширюється безробіття, прийняття  законопроекту, який суттєво збільшить ризики для мешканців з низькою заробітною платою, або навіть її відсутності, може стати причиною масових невдоволень та протестів громадян.

         Андреєв В.М. пропонував провести протягом другого півріччя 2014 року та першого півріччя наступного року широкомасштабне обговорення та роз’яснювальну роботу щодо основних положень законопроекту.

         І лише після цього в порядку експерименту провести його апробацію в 1-2 регіонах з метою врахування досвіду країн, де запроваджено аналогічні механізми управління багатоквартирними будинками.

Однак, незважаючи на вищенаведені загрози, які містить вказаний проект нормативно-правового акту, та наполягання профспілок, що його прийняття не на часі, його було підтримано на засіданні  Урядового комітету з питань регіонального розвитку та вирішено наступне:

-         Мінфіну, Мінекономрозвитку, Мінюсту України прискорити опрацювання зазначеного проекту нормативно-правового акту і до 25 квітня ц.р. подати Мінрегіону України пропозиції і висновки;

-         Мінрегіону України оформити законопроект відповідно до регламентних вимог і подати його Кабінету Міністрів України в установленому порядку.

 

З метою унеможливлення загроз, які містити вказаний законопроект, планується найближчим часом провести засідання СПО об’єднань профспілок, на якому Мінрегіоном України буде презентовано доопрацьований проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів з метою вдосконалення відносин у сфері житлово-комунальних послуг».

 

Довідково:

Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів з метою вдосконалення відносин у сфері житлово-комунальних послуг» був розроблений Мінрегіоном України ще у листопаді 2013 року та презентований на засіданні СПО об’єднань профспілок 19 листопада 2013 року.

У ході обговорення цього законопроекту членами СПО об’єднань профспілок 19 листопада минулого року було висловлено значну кількість зауважень, оскільки вказаний законопроект передбачав низку кардинальних законодавчих змін щодо регулювання у сфері надання житлово-комунальних послуг.

За результатами обговорення, СПО об’єднань профспілок у грудні минулого року надавав  Мінрегіону України пропозиції та зауваження до законопроекту та наголошував, що його прийняття не на часі.

 

 

                                               Департамент бюджетної політики та

                                               соціального захисту