МИ

 

12 лютого продовжились конструктивні консультації між представниками Федерації профспілок України, СПО об’єднань профспілок та Міністерства фінансів України щодо запропонованих фахівцями ФПУ пропозицій щодо змін у Держбюджет-2015 та закони, ухвалені народними депутатами «під бюджет».

Як зазначив під час зустрічі заступник Міністра фінансів Володимир Матвійчук, він дуже добре розуміє важливість та необхідність більшості з цих пропозицій, але, як він підкреслив, «на даний час фінансових ресурсів для реалізації профспілкових пропозицій немає».

«З Ваших слів зрозуміло, що наші пропозиції не можуть бути підтримані фінансово, тому, не зважаючи на Вашу моральну їх підтримку, не буде підтримки юридичної, - сказав перший заступник Голови СПО об’єднань профспілок, заступник Голови ФПУ Сергій Кондрюк. – Але, хай не всі зараз, але частково ці пропозиції все ж можуть і мають бути реалізовані. Навіть у цих складних умовах, у яких зараз знаходяться країна, суспільство, економіка. Для цього треба, перш за все, виводити економіку з тіні, змінювати підходи до системи оподаткування. Слід знімати тягар податків з пересічних громадян, підвищувати податкі із заможних людей, бізнесу».

Під час зустрічі було обговорено конкретні пропозиції профспілок, зокрема щодо удосконалення системи оподаткування. Зазначалось, що новий механізм оподаткування податком на прибуток та податком на нерухомість викликає багато запитань і непорозумінь у профспілкового активу. Тому ФПУ направлено ряд запитів до Державної фіскальної служби України про надання відповідних роз’яснень.

Водночас, на усунення прямих загроз та негативів оновленого Податкового кодексу ФПУ було підготовлено профспілковий законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України, який пройшов фахове обговорення 21 січня ц.р. за участю представників членських організацій та обговорювався на спільному засіданні СПО об’єднань профспілок та Президії ФПУ 5.02.15 р.

Серед ключових норм законопроекту є: врегулювання питань пов’язаних з порядком оподаткування профспілок, включення до переліку неоподатковуваної нерухомості санаторно-курортних, оздоровчих та реабілітаційних закладів (у т.ч. дитячих), окремих будівель господарського призначення; збільшення неоподатковуваного розміру пенсій; відновлення ставки оподаткування заробітної плати шахтарів на рівні 10%; відновлення пільги з земельного податку для дитячих санаторно-курортних та оздоровчих закладів тощо.

Відсутність належного зростання надходжень до Пенсійного фонду, що пов’язано із значною «тінізацією» заробітної плати та зайнятості, не дозволяє вирішувати існуючі проблеми в пенсійному забезпеченні. Продовження здійснення Пенсійним фондом пенсійних виплат, які повинні фінансуватися за рахунок коштів Державного бюджету (наприклад, доплати до прожиткового мінімуму, виплата пенсій за вислугу років та ін.), відволікає власні кошти та не дозволяє ліквідувати дефіцит коштів та поступово підвищувати розміри пенсій.

Мінфіну було запропоновано розробити дієві заходи по «детінізації» зайнятості та заробітної плати, зростання чисельності працюючих та підвищення рівня оплати праці, підготувати законодавчі пропозиції щодо звільнення Пенсійного фонду від невластивих виплат (доплати до прожиткового мінімуму, фінансування пенсій за вислугу років з інших джерел фінансування та ін., підготувати законодавчі пропозиції про збільшення нижньої межі для оподаткування пенсій з трьох мінімальних заробітних плат до 10 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність (максимального розміру пенсії за віком).

Прийнято рішення продовжити обговорення цих та інших болючих питань на наступних зустрічах як на рівні керівництва ФПУ та Міністерства фінансів, так і на рівні окремих галузевих профспілок і підрозділів Міністерства.

 

            Інформаційно-аналітичний центр ФПУ

 

Ми2

 

Ми1