8b96ee2bb97201fd82ec4214970a2dbc

 

У рамках проведення соціального діалогу 23 лютого 2015 року відбулося засідання постійно діючого тристороннього дорадчого органу при НКРЕКП з обговорення питання зміни тарифів на електроенергію, що відпускається населенню.

На засіданні НКРЕКП було запропоновано учасникам до розгляду проект постанови «Про встановлення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню». Зазначеним проектом НКРЕКП передбачено встановлення нових підвищених тарифів на електроенергію, що відпускається населенню в 2 етапи: з 01 березня 2015 року по 31 серпня 2015 року, та на період з 01 вересня 2015 року (загальне підвищення становить 18,8-88,1%, при цьому Комісією зменшенодиференційовані обсяги спожитої електроенергії).

Проте, Комісією не було надано ні належних обґрунтованих розрахунків, ні аргументованих пояснень зазначеного підвищення.

Проведене засідання показало категоричне несприйняття представниками СПО об’єднань профспілок питання підвищення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню.

СПО об’єднань профспілок наголосив Комісії, що профспілки визнають потребу приведення тарифів на енергоносії до рівня, що забезпечує рентабельність підприємств з постачання споживачам електроенергії, але тільки за умови «розмороження» основних державних соціальних стандартів і гарантій, випереджаючого підвищення мінімальної заробітної плати не менш ніж на рівень інфляції 2014-2015 років, відновлення на належному рівні купівельної спроможності заробітної плати, ліквідації перекосу темпів зростання заробітної плати й споживчих цін та ліквідації відставання реального життя від існуючих стандартів.

СПО об’єднань профспілок зазначив, що в умовах вкрай низького рівня заробіт​них плат та пенсій більшої частини українців (на сьогодні мінімальна заробітна плата менше 50 доларів в місяць, що втричі менше рівня злиденності, встановленого ООН - 5 доларів в день), «замороження» основних державних соціальних стандартів і гарантій, обвального підвищення протягом минулого року цін і тарифів на соціально значущі товари і послуги, поглиблення масштабів і глибини бідності серед населення, запропоноване рішення НКРЕКП щодо підвищення тарифів на електроенергію без належних аргументованих розрахунків та пояснень єнеприпустимим, аморальним і антисоціальнимоскільки призведе до зростання рівня енергетичної бідності серед населення, погіршення якості життя громадян та обмеження доступу громадян до життєво необхідних послуг (якщо у грудні 2014 року при середньомісячній зарплаті 4012 грн. (по Україні) працівник міг придбати 9566 кВт електроенергії (при тарифах на електроенергію 41,94 коп. за обсяг спожитий понад 150 кВт до 800 кВт), то при цій же зарплаті при запропонованому першому збільшенні тарифів – 0,63 грн. і зменшенні диференційованого обсягу, працівник зможе придбати лише 6388 кВт електроенергії, що менше на 3198 кВт.год, а при подальшому підвищенні тарифів – зможе придбати ще менше кВт електроенергії).

Профспілки також зауважили, що ганебний розмір основного державного соціального стандарту в Україні – прожиткового мінімуму, від якого значною мірою залежать розміри соціальних виплат та допомог найбільш уразливим верствам населення, зводить нанівець механізми державного захисту населенню, для багатьох з яких вони є основним джерелом існування.

Як наслідок, механізми соціального захисту малозабезпечених верств населення перестали виконувати свою належну ефективну функцію в умовах обвального зростання цін і тарифів, що призвело до зниження рівня життя громадян.

Враховуючи зазначене, СПО об’єднань профспілок не надало згоду на підвищення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню та наполягало залишити диференційовані обсяги спожитої електроенергії відповідно до раніше прийнятих рішень.

Позиція СПО об’єднань профспілок надіслана НКРЕКП 24 лютого 2015 року.

 

 

Департамент бюджетної політики

та соціального захисту