unnamed

 

В рамках проведення заходів до Всесвітнього Дня прав споживачів, який відзначається міжнародною спільнотою щорічно 15 березня вже понад 50 років поспіль, 12 березня в приміщенні Київського національного торговельно-економічного університету відбулося засідання Круглого столу на тему: «Реформування системи захисту прав споживачів: відкритість, прозорість, ефективність».

Учасники заходу: представники центральних органів виконавчої влади, організацій громадянського суспільства, платформи громадянського суспільства Україна - ЄС, закладів освіти, професійних асоціацій, торгівельних мереж, експерти, ЗМІ.

Від профспілок у засіданні Круглого столу взяла участь представник департаменту бюджетної політики та соціального захисту апарату ФПУ Александрова О.М.

Головувала на засіданні перший проректор КНТЕУ, Президент Всеукраїнської Федерації Споживачів «Пульс» - Притульська Н.В.

Учасники засідання обговорили актуальні проблеми реформування системи захисту прав споживачів:

Якій бути системі захисту прав споживачів відповідно до Стратегії сталого розвитку «Україна-2020»?

Під час дискусії із зазначеного питання учасники круглого столу зазначили, що спільнота споживачів як ніколи очікує відповідної прозорості дій вже на перших стадіях процесу реформування, адже реформа системи захисту прав споживачів має своєю особливістю впливати на кожного громадянина нашої держави та громадян інших країн, що перебувають на її території.

Яке бачення мають представники вищих органів влади та виконавчої влади на місцях?

Учасники засідання звернули увагу представників органів влади, що в багатьох Урядових документах зазначено про фактичну незахищеність споживачів на ринку, численні ризики та небезпеку споживання. На сьогодні громадськість хоче знати: які принципові зміни системи захисту прав споживачів передбачаються у владних кабінетах; що ми наслідуємо з нових підходів Європейської Комісії для захисту прав споживачів на спільному ринку ЄС та внутрішніх ринках країн – членів ЄС; як враховуємо положення Угоди про Асоціацію Україна – ЄС?

Широка дискусія та обговорення розгорнулося навколо питання щодо реорганізації Держспоживінспекції України та створенні Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба). Учасники наголосили, що функції з питань безпечності харчових продуктів не можуть превалювати над системою захисту прав споживачів, висловили занепокоєння стосовно намагань певних представників бізнесу та влади порушити цілісність системи захисту прав споживачів всупереч інтересам самих споживачів..

Під час обговорень, представник апарату Федерації профспілок України Александрова О.М. зазначила, що ФПУ та Держспоживінспекцію України пов’язує давня професійна співпраця. В рамках реалізації укладеного у жовтні 2012 року Меморандуму про співробітництво між Федерацією профспілок України та Державною інспекцією України з питань захисту прав споживачів вирішуються питання у сфері захисту прав споживачів, забезпечується дотримання їх конституційних прав, проводиться послідовна та виважена споживча політика України, яка є важливим чинником ефективного розвитку ринку. На сьогодні переважною більшістю територіальних організацій профспілок укладені Меморандуми про співпрацю з територіальними відділеннями Держспожиівінспекції, що дозволяє оперативно реагувати та вирішувати питання у сфері захисту прав споживачів.

Представник профспілок висловила занепокоєність, чи зможе новостворена служба, до функцій якої, зокрема будуть належать функції щодо здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та захисту прав споживачів, повноцінно та якісно захищати споживачів. Адже в умовах галопуючого підвищення цін та тарифів на соціально важливі товари та послуги, та як, наслідок, катастрофічного падіння рівня життя значної частини населення країни, громадяни, які є споживачами товарів, робіт і послуг, як ніколи потребують захисту своїх прав.

Також представник профспілок наголосила на недопущенні розпорошення цілісності системи захисту прав споживачів в умовах проведення реформ в такій важливій сфері.

 

За результатами обговорень було вирішено, що організаторами круглого столу – КНТЕУ та Всеукраїнською Федерацією Споживачів «Пульс» буде підготовлено звернення до керівництва держави з вимогою не допустити порушення цілісності системи захисту прав споживачів при проведенні реформ, адже головною метою на шляху євроінтеграції України є людина та якість життя кожного окремо і всіх разом.

 

Департамент бюджетної політики

та соціального захисту