1

 

Щоб розмовляти на рівних з представниками власників, вміти будувати конструктивні взаємовідносини з роботодавцем профспілковим лідерам, крім присутнього у них досвіду практичної роботи, потрібні нові знання та сучасна інформація. Розуміючи важливість навчання профлідерів та активістів, необхідність підвищення їх кваліфікації, Центральний комітет Профспілки металургів і гірників України приділяє цьому напрямку роботи значну увагу.

Слід зазначити, що Центральний комітет має великий досвід у справі навчання і підвищення кваліфікації профпрацівники і активістів. За всіма напрямками профроботи систематично проводяться заняття, семінари, тренінги, випускаються методичні посібники, буклети та рекомендації.

А з 2015 року з ініціативи Молодіжної ради ПМГУ і за активної участі Центрального комітету Профспілки була розроблена нова система навчання молодих профактивістів у віці до 35 років - освітня програма «Молодь ПМГУ: через навчання до дії». Основний принцип програми полягає в тому, щоб, відібравши найбільш активних, кмітливих, соціально орієнтованих хлопців та дівчат, дати їм знання, необхідні для ефективної профспілкової роботи.

Для досягнення цієї мети програма була розбита на два етапи. У першому етапі, що складається з трьох семінарів, взяли участь молоді активісти, кандидатури яких запропонували їх профспілкові організації. Слухачі були розділені на три групи, кожна чисельністю близько 35 осіб. Їхній увазі були запропоновані лекційна програма і практичні заняття, покликані систематизувати знання про профспілку, її структуру, напрямках діяльності. Частина навчальних годин була присвячена психології спілкування і лідерства.

Учасники усіх груп по завершенні навчання проходили досить строге тестування, за результатами якого для участі у другому етапі навчання були відібрані 34 найактивніші герої першого рівня. Для них був розроблений комплекс лекцій, дискусій та тренінгів, орієнтований на практику профспілкової роботи. І ось, в жовтні 2017 року учасники цієї групи, пройшовши трирічний курс навчання, отримали свідоцтва про закінчення школи молодого лідера.

Пробний проект отримав масу позитивних відгуків, і Центральний комітет вирішив продовжити цю навчальну програму.

14-16 лютого в Дніпрі, в Навчально-методичному центрі ПМГУ стартував новий «сезон» системи навчання молодих профактивістів у віці до 35 років. Відбувся перший з трьох запланованих семінарів «Молодь ПМГУ: через навчання до дії», в якому взяли участь 36 молодих представників первинних організацій Профспілки.

Відкрив семінар голова ЦК ПМГУ С.Комишев. Він поінформував активістів про поточну ситуацію в ГМК України та події, що відбуваються в ПМГУ, і закликав молодь активніше брати участь як в навчанні, так і в профспілковому русі в цілому.

Після того, як слухачі ознайомились з системою навчання та усвідомили значимість нових знань для молодого лідера, почалася лекційна частина. Одному з найважливіших напрямків діяльності профспілки - організаційній та внутрішньопрофспілковій роботі була присвячена лекція заступника голови ЦК ПМГУ В.Чумаченко. Він намагався простими словами пояснити молоді структуру і принципи роботи Профспілки, розповів про переваги та мотивацію профспілкового членства.

Для закріплення щойно отриманої інформації головний спеціаліст апарату ПМГУ Р.Тарасенко провів тренінг, спрямований на вивчення основних функцій Профспілки.

Наступний навчальний день відкрила головний правовий інспектор праці ПМГУ О.Зубець. Вона ознайомила присутніх з національними законодавчими актами та міжнародними конвенціями, на яких базується вся профспілкова діяльність.

В.Талова, начальник відділу соціально-економічної роботи, і В.Броннікова, головний спеціаліст ПМГУ, акцентували увагу учасників на найголовнішій меті Профспілки - соціально-економічному захисті людей праці. Вони детально зупинилися на стандартах заробітної плати, нормах Генеральної та Галузевої угод, змісті найважливішого для кожного підприємства документа - колективного договору.

Потім настала черга занять з психологом Н.Нєженцевою, лектором Дніпропетровського зонального навчально-методичного центру профспілок. Вона запропонувала молоді ближче познайомитися та пройти цікаві тести на лідерські якості.

В.о. начальника фінансового відділу, головного бухгалтера ЦК Є.Кондратьєва розповіла активістам про єдину фінансову політику ПМГУ, про систему збору членських внесків та використання цих коштів в Профспілці.

Після неї слухачів вітали головний технічний інспектор праці ПМГУ В.Белік і технічний інспектор праці ПМГУ А.Чайка. Йшлося про охорону праці та громадський контроль над безпекою праці в Профспілці. Були продемонстровані спеціальні навчальні відеофільми з охорони праці, озвучена статистика нещасних випадків. Лектори акцентували увагу присутніх на важливості контролю охорони праці з боку Профспілки і занадто високій ціні байдужості в цих питаннях.

Завершив другий день семінару Р.Тарасенко з заняттям на тему «Молодіжна політика ПМГУ». Він говорив про принципи та задачі роботи з молоддю в Профспілці, про діяльність Молодіжної ради ПМГУ і тих її ініціативах, які вже успішно реалізовані, дав практичні рекомендації щодо профспілкової роботи з молоддю.

Старт третьому дню навчального процесу дала Н.Усенко - начальник інформаційного центру ПМГУ. Її лекція була присвячена інформаційній роботі в профспілкової організації, формам і методам забезпечення гласності. Висвітлення цієї важливої ​​теми продовжила В.Смірнова, яка запропонувала молоді поміркувати про те, хто і якими методами виконує інформаційну роботу в ПМГУ та неупереджено оцінити наші результати в цій сфері.

Потім активісти знову зустрілися з Н.Нєженцевою та взяли участь у психологічних тренінгах по роботі в команді та вмінню використовувати свої лідерські якості. Крім того, вони отримали ряд практичних порад стосовно того, як повинен поводитись лідер, які лінії поведінки не слід використовувати, які маленькі хитрощі можна застосовувати при спілкуванні, переговорах і т.п.

Завершилося навчання перевіркою знань - тестуванням.

Організатори семінару побажали всім учасникам школи молодого лідера не зупинятися на досягнутому, продовжувати вчитися та вдосконалюватися.

 

 2

 

 

3

 

 

 

Роман Тарасенко,

ПМГУ