DSC 0020-1

 

Голова Профспілки працівників лісового господарства України Степан Кривов’язий:

 

1. Яка форма власності лісу сприятиме веденню раціональної господарської діяльності та екологічній складовій?

 

Відповідь:

 

Однозначно державна. Приватний власник, в першу чергу, має мету – отримання прибутку. Тому екологічна, природоохоронна, соціальні складові лісового господарства, які потребують великих затрат, залишаються поза увагою.

 

2. Чи потрібна децентралізація у лісовій галузі?

 

Відповідь:

 

Децентралізація і лісовому господарстві уже присутня. Адже ліси комунальної власності є у віданні місцевих та регіональних органів державної влади. Разом з тим стан цих лісів і господарювання в них є дуже далеким від ідеалу. Враховуючи, що в Україні є чотири природно кліматичних зони, в яких умови лісовирощування суттєво відрізняються; одні можуть мати прибуток від ведення лісового господарства, інші не можуть проводити лісогосподарські заходи без бюджетних дотацій та іншої зовнішньої допомоги , на даний час децентралізація може принести тільки шкоду.

 
3. Чи
 сприятиме врегулюванню ринку деревини мораторій на експорт необробленого круглого лісу?

 

Відповідь:

 

Звичайно країна, яка торгує сировинними ресурсами не може досягти великого економічного успіху. Разом з тим спочатку потрібно вжити певних стимулюючих заходів для розвитку деревообробного, меблевого, паперового виробництва в державі, а вже потім об’являти мораторій на всю деревину у круглому вигляді, особливо дрова – які наша промисловість поки не в змозі переробити, тому в лісогосподарських підприємствах накопичуються залишки певних видів деревини і вона піддається псуванню.

 

4. Чи може українське лісове господарство бути прибутковим?
 

Відповідь:

 

А хто сказав, що лісове господарство в Україні неприбуткове? За перше півріччя в галузі отримано 256 млн.грн чистого прибутку, до зведеного бюджету та соціальних фондів сплачено 2 млрд. 950 млн.грн. На цьому фоні дивно виглядає позиція Кабінету Міністрів України, який уже четвертий рік не передбачає в бюджеті жодної копійки на ведення лісогосподарських заходів, особливо у південному та східному регіонах держави. Таке відношення влади до галузі відкинуло лісове господарство на десятки років у розвитку і призвело до величезних втрат. Але це вже інше питання.

 

 

5.  Як Закон України від 10.07.2018 №2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексуУкраїни та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» позначиться на лісопромисловому секторі України?

 

Відповідь:

 

Лісове господарство України цей Закон просто знищить. Деякі підприємства збанкрутують після першого перерахування податку ( якщо ще зможуть перераховувати), інші через місяць-два, максимум три, в залежності від розміру податку.

Лісопромисловий комплекс також очікують подібні процеси. Податки в лісовому господарстві зразу розкладаються на ціну сировини, а це потягне за собою ріст ціни на вироби з деревини. Підприємства просто не зможуть конкурувати на ринку, а в кінцевому рахунку постраждає споживач, тобто пересічний українець.

 

Профспілка працівників лісового

господарства України