ЗАСІДАННЯ НТСЕР. Соціальному діалогу – ефективне наповнення

ЕР

 

Важливі та гострі питання соціально-економічного розвитку держави, підвищення рівня захисту законних прав та інтересів людей праці обговорено 24 лютого під час засідання Національної тристоронньої соціально-економічної ради, у роботі якого взяв участь та виступив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

Вів засідання Голова Національної ради, Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко.

У заході також взяли участь та виступили Перший віце-прем’єр-міністр Степан Кубів, Співголова Національної ради, Голова Федерації профспілок України Григорій Осовий, Співголова Національної ради, Голова Об’єднання організацій роботодавців України Анатолій Кінах, Голова Федерації роботодавців України Дмитро Олійник, керівники міністерств та відомств,   представники центральних органів влади, роботодавців, профспілок.

 

ЕР2

 

На порядку денному було два актуальних питання:

 

  1. 1.Про підсумки соціально-економічного розвитку України у 2016 році та завдання на 2017 рік в контексті Середньострокового плану пріоритетних дій Уряду до 2020 року.

Доповідач від Сторони органів виконавчої влади:

Гройсман В. Б., Прем’єр-міністр України;

Співдоповідачі від Сторони роботодавців:

Кінах А. К., Співголова Національної ради, Голова Об’єднання організацій роботодавців України;

Олійник Д. М., заступник Співголови Національної ради, Голова Ради Федерації роботодавців України;

Співдоповідачі від профспілкової Сторони:

Осовий Г. В., Співголова Національної ради, Голова Федерації профспілок України;

Волинець М. Я., член Національної ради, Голова Конфедерації вільних профспілок України.

 

  1. 2.Щодо прозорості встановлення цін на газ, тарифів на гарячу воду, опалення, електроенергію, впливу їх на платоспроможність населення та економіку країни.

Доповідач від Сторони органів виконавчої влади:

Дьяченко О.Ю., директор Департаменту управління державною власністю Міністерства економічного розвитку і торгівлі України

 

Співдоповідачі від Сторони роботодавців:

Михальов О. С., директор Департаменту соціально-економічної політики Об’єднання організацій роботодавців України;

Біленький С. Л., член Національної ради, Голова Всеукраїнського об’єднання обласних організацій роботодавців підприємств металургійного комплексу «Федерація металургів України», член Ради Федерації роботодавців України

 

Співдоповідач від профспілкової Сторони:

Шевченко П. В., член Національної ради, Голова Федерації профспілок Черкаської області

ЕР6

 

«Ми бачимо оптимістичне зростання, - заявив Володимир Гройсман. - . На 2017 рік ми заклали 3% зростання, але ми думаємо, що ми можемо цей показник збільшити. Єдине, щоб ми самі собі не створювали в Україні проблем. Це є ключове питання, - наголосив Прем’єр-міністр. - Це буде означати, що в українців буде робота, що ми будемо виробляти більше продукції, заробітні плати в Україні будуть зростати, у тому числі питома вага заробітних плат у виробленні продукції, і ми будемо працювати на спільний успіх».

Говорячи про досягнення Уряду у 2016 році, Володимир Гройсман зазначив, що вдалося стабілізувати макроекономічну ситуацію. За результатами року ВВП країни зріс на 2,2%, а у 4 кварталі – на 4,7%. Це добрий сигнал, що українська економіка починає відновлюватися, зауважив він. Уряд докладає багато зусиль для забезпечення економічного зростання. Зокрема, багато уваги приділяється напрямку створення якісного середовища для інвестицій та відновлення промислового потенціалу України. «Кожна моя робоча поїздка в будь-який регіон країни так чи інакше пов'язана з розвитком національної економіки», - зазначив Глава Уряду.

Зростання економіки забезпечить вирішення питань соціального характеру. Зокрема, на часі створення справедливої пенсійної системи, підвищення заробітних плат громадян, зазначив Прем’єр-міністр. «Наше завдання тільки єдине – розвиток національної економіки, формування національного ресурсу і реінвестиція цих ресурсів у якість життя українських громадян, - наголосив Глава Уряду. - Вищі заробітні плати – це наш пріоритет».

Серед інших досягнень Уряду у минулому році зокрема: розпочато реформу державної служби, капітальний ремонт країни та будівництво доріг, здійснюються електронні державні закупівлі, що вже заощадили близько 8 млрд грн. Говорячи про сферу енергоефективності, Прем’єр-міністр зауважив, що Уряд зупинив падіння видобутку українського газу, було розпочато його зростання. Сьогодні зростання власного видобутку сягнуло понад 100 млн кубометрів. У 2017 році прогнозоване зростання видобутку складе не менше ніж 500 млн кубометрів. Уряд також працює над розвитком атомної енергетики, що сприятиме досягненню енергетичної незалежності країни.

Уряд сформував Середньостроковий план пріоритетних дій Уряду до 2020 року та продовжує його обговорення із експертами та громадським середовищем. План зокрема передбачає п'ять пріоритетів роботи Уряду: забезпечення економічного зростання, підвищення ефективності врядування, розвиток людського капіталу, зокрема у частині реформи системи охорони здоров'я та пенсійної системи, підтримки культури, а також забезпечення національної безпеки і оборони. «Ті результати, які ми маємо у 2016 році, дають повний оптимізм щодо зміни ситуації у кращий бік у 2017 році», - зазначив Глава Уряду.

«Хронічно дефіцитний Пенсійний фонд сьогодні почав зменшувати свій дефіцит», – заявив Прем’єр-міністр. Глава Уряду нагадав, що було прийнято рішення про підвищення мінімальної заробітної плати удвічі, і вже у січні 4 млн українців отримали вищу заробітну плату. Говорячи про результати підвищення мінімальної заробітної плати до 3200 грн, Володимир Гройсман зазначив, що сьогодні спостерігається скорочення безробіття. Найголовніше завдання Уряду на 2017 рік – це формування підходів і запровадження в країні справедливої пенсійної системи, зазначив він. Уряд працює над такими пропозиціями і наблизився до необхідних рішень, зазначив Володимир Гройсман.

 


 

ЕР1

 

«Розглянути зазначене питання на засіданні Національної Ради – ініціатива профспілкової сторони, і ми дякуємо іншим сторонам за включення його до порядку денного, - сказав на початку виступу Голова ФПУ Григорій Осовий. - Важливо, що ми розглядаємо питання за участі Премєр-міністра та представників тристоронніх органів з усіх регіонів України. На нашу думку, це дозволить правильно оцінити стан реалізації реформ на місцях та належним чином скоординувати зусилля соціальних партнерів на рівні центральної та регіональної влади у поточному році».

Профспілковий лідер підкреслив: з прийняттям Генеральної угоди соціальний діалог став більш динамічним. У минулому році профспілковою стороною опрацьовано понад 1100 проектів законів та нормативних актів, і частина з цих ініціатив не була погоджена та повернуто розробникам на доопрацювання, по низці проектів діалог було переведено на рівень дискусій у законодавчому органі.

Як було домовлено трьома сторонами, під головуванням Премєр-міністра України у жовтні 2016 року створено Національний комітет з промислового розвитку, який напрацьовує пропозиції щодо реформ у вітчизняній економіці. Сьогодні комітетом вже розроблено низку проектів документів, однак, нажаль, процес їх системного перетворення на рішення Уряду ще не запущено: напрацьовані стратегії розвитку авіабудування, оновлення рухомого складу залізниці тощо перебуває на стадії опрацювання.

Разом з тим у промисловому комплексі на сьогодні немає жодної діючої програми розвитку, зростає собівартість виробництва через випереджаюче збільшення тарифного навантаження, що обумовлює кризовий стан не лише окремих підприємств, але й цілих галузей. За минулий рік скоротились робочі місця у хімічній промисловості, машинобудуванні, приладобудуванні, а це близько 300 тисяч чоловік. Як наслідок, майже 3 роки рівень безробіття складає до 10% або 2 млн.осіб. Одночасно з відсутністю пропозиції вакансій, низькою якістю робочих місць та незадовільним рівнем заробітної плати, посилився відтік кваліфікованої робочої сили за кордон. Майже на всіх підприємствах, які я відвідував останнім часом, керівники відмічають критичний брак кваліфікованих інженерних та робітничих кадрів.

 

ЕР3

 

Нестача кваліфікованих кадрів, безумовно, пов’язана з рівнем їх професійної підготовки. «Ми вважаємо помилковим поспішне рішення щодо тотальної передачі на місцевий рівень професійно-технічних освітніх закладів та коштів на підготовку кадрів, - зазначив Голова ФПУ. - Регіони виявились непідготовленими для реалізації завдань, які на них раптово звалились. Без побудови на регіональному рівні системи організаційної та фінансової взаємодії місцевої влади і бізнесу професійно-технічна ланка освіти може опинитись у стані незворотного руйнування. Окремі роботодавці вже налагодили ефективну співпрацю з освітніми закладами, але, нажаль, це скоріше виключення із загального правила» І саме зараз, коли у Парламенті на розгляді перебувають законопроекти щодо середньої, професійно-технічної, вищої освіти, все ще є шанс врятувати ситуацію.

 

Не менш важливою проблемою залишається питання належної фінансової мотивації працівників в Україні, в тому числі, і з огляду на вплив на міграційні процеси. Тому, цифру у 3200 гривень профспілки розглядають лише як відправну точку для початку реформи оплати праці на засадах справедливого розподілу її результатів та забезпечення гідного рівня життя. Потрібно розробити та запровадити галузеві стандарти в оплаті праці. Модернізувати застарілу тарифну сітку для уникнення зрівнялівки між категоріями працівників та недопущення збільшення відриву рівня оплати праці керівників від звичайних працівників, який на окремих підприємствах сягає 200 та більше базових посадових окладів.

 

ЕР11

 

Одночасно необхідно подолати хронічну недопустиму заборгованість із заробітної плати, яка щороку сягає кількох мільярдів гривень і стосується сотень тисяч працівників. Традиційні адміністративно-організаційні механізми не спрацьовують, і ця проблема, яка провокує суспільне невдоволення та численні трудові конфлікти, вже не може бути вирішена розпорядженням Кабміну, а потребує серйозних законодавчих рішень. Ми пропонуємо створити гарантійну установу, що є правилом для країн Європи, внести зміни до законодавства про банкрутство, посилити економічну відповідальність власника за несвоєчасну виплату заробітної плати як це передбачено проектом Трудового кодексу.

Ці та інші пропозиції стосовно розвитку економіки, зайнятості, оплати та безпеки праці профспілки передали до Уряду та відповідних міністерств для розгляду і включення до Середньострокового плану пріоритетних дій до 2020 року. Частина з них знайшла своє відображення і у підготовленому проекті рішення з даного питання.

Одночасно, низка питань залишилася поза проектом документу, який опублікований, і ми очікуємо того, що процес їх обговорення продовжиться. Більш того, до преси потрапляють повідомлення про включення до проектів домовленостей із МВФ та іншими міжнародними фінансовими інститутами питань, які традиційно є предметом соціального діалогу на національному рівні і включені до Генеральної угоди. Своє занепокоєння щодо цього ми висловлювали і в Києві, і в ході консультацій у Вашингтоні. Ми впевнені, що питання зайнятості, оплати та умов праці, пенсійного та соціального забезпечення тощо спочатку повинні обговорюватись всередині країни соціальними партнерами, і лише потім виноситись на міжнародний рівень та ставати предметом політичних рішень.

2016 рік, нажаль, ми втратили з огляду на реалізацію реформи системи соціального страхування, а сотні тисяч людей позбавлені можливості оздоровлення та відновлення втраченого на виробництві та зоні АТО здоров’я. І це в час, коли санаторно-курортна база України працює на мінімальній потужності, а корпуси стоять порожніми. Та і в цілому, питання реформи охорони здовор’я залишається у підвищеному стані, хоча сторони наполягали, що ця реформа та питання загальнообов’язкового медичного страхування повинні бути розглянуті на засіданні Національної ради. Нажаль, поки що не виходить налагодити ефективний діалог і з профільним Міністерством охорони здоров’я.

 

ЕР4

 

Заслухавши і обговоривши доповідь представника Сторони органів виконавчої влади «Про підсумки соціально-економічного розвитку України у 2016 році та завдання на 2017 рік в контексті Середньострокового плану пріоритетних дій Уряду до 2020 року» та співдоповіді представників Сторін профспілок і роботодавців, Національна тристороння соціально-економічна ради вирішила взяти проект рішення з цього питання за основу. За пропозицією Григорія Осового при прийнятіостаточного рішення треба врахувати пропозиції всіх сторін соціального діалогу. Тому кожна сторона має делегувати своїх представників для здійснення цього процесу.

 

Дуже гостра та запекла дискусія відбувалась навколо другого питання «Щодо прозорості встановлення цін на газ, тарифів на гарячу воду, опалення, електроенергію, впливу їх на платоспроможність населення та економіку країни».

 

ЕР5

 

  Після тривалого обговорення цього важливого питання та підтримуючи Рішення РНБО від 16 лютого 2017 року «Про невідкладні заходи з нейтралізації загроз енергетичній безпеці України та посилення захисту критичної інфраструктури» та від 29 грудня 2016 року «Про удосконалення заходів забезпечення захисту об'єктів критичної інфраструктури», заслухавши доповідь представника сторони органів виконавчої влади, співдоповіді представників сторін роботодавців та профспілок та обговоривши питання щодо прозорості встановлення цін на газ, тарифів на гарячу воду, опалення, електроенергію, впливу їх на платоспроможність населення та економіку країни, Національна тристороння соціально-економічна рада ухвалила відповідну постанову.

 

Більш детальну інформацію читайте на нашому сайті.

 

Прес-центр ФПУ

 

 

Архiв
<< < Листопад 2018 > >>
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Не
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30