АВТО

 

Захист соціально-економічних прав та інтересів працівників, дотримання норм міжнародного і національного законодавства у сфері праці та принципів соціальної справедливості у розподілі результатів праці були та залишаються пріоритетними і невідкладними напрямками діяльності профспілкових організацій всіх рівнів. На цьому наголошували учасники   ІІІ Пленуму Центрального комітету профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України, що відбувся 23 березня.

У роботі Пленуму взяли участь керівник Управління соціального діалогу та колективно-договірного регулювання ФПУ Олена Лобченко, начальник Управління експлуатаційного утримання доріг та безпеки руху ДА «Укравтодор» Олександр Сухоносов, представники членських організацій Профспілки.

 

АВТО1

У доповіді Голови галузевої Профспілки   Володимира Вакуленко «Про стан справ в галузях автомобільного транспорту та шляхового господарства України», виступах зазначалось, що пріоритетним завданням діяльності Центрального комітету Профспілки у 2017 році продовжує залишатись врегулювання низки накопичених роками проблем діяльності автомобільного транспорту, не врегульованих державою по дійсний час. Існуючі проблеми створили умови для занепаду галузі, руйнування системи автомобільних перевезень та зубожіння господарюючих у галузі суб’єктів, в основному пасажирських автобусних перевізників.

            Найважливішим напрямком подолання кризи було обрано об’єднання зусиль Профспілки з галузевою громадськістю, зокрема із ВГО «ВААП». У кінці 2015 року основним інструментом спрямування відповідних органів державної влади до здійснення належних заходів було визначено оголошення колективних трудових спорів на галузевому рівні до Мінінфраструктури та на національному рівні до Кабінету Міністрів України.

 

АВТО2

 

         Від ЦК Профспілки, із розрахунком на порозуміння із Мінінфраструктури, були підготовані та здійснені виважені обґрунтовані звернення до Мінінфраструктури, Комітету транспорту Верховної Ради України, до Кабінету Міністрів України окремо, а також одночасно із ВГО «ВААП». Тема здійснення підготовки лібералізації та дерегуляції ринку автобусних перевезень, виключно у форматі поступових та виважених заходів, постійно була присутня як під час фахових робочих зустрічей із представниками Мінінфраструктури, так і під час засідань примирної комісії при НСПП. Було організовано обговорення і в форматі Комітету автотранспорту Громадської ради при Мінінфраструктури із продовженням безпосередньо на засіданні Громадської ради (у грудні 2016 року).

     Безсумнівно, численні звернення до відповідних державних органів та проведені Профспілкою заходи зміцнили спільність бачення практично усіх репрезентативних галузевих інститутів громадянського суспільства щодо неприпустимості термінового реформування ринку вітчизняних автобусних перевезень під гаслом Євроінтеграції.

         Проте вказана фахова позиція Профспілки виявилась надто далекою від Мінінфраструктури. Вже в грудні 2016 року стало зрозуміло що поглибленого та вдумливого відношення Мінінфраструктури до своєї ініціативи дочекатись не вдасться. Керівництво міністерства розпочало термінове та безапеляційне її проштовхування.

         Серед досягнутих результатів слід виділити надання Міністру інфраструктури України окремих Доручень від Прем’єр-міністра України та від Віце-Прем’єр-міністра України щодо невідкладного проведення примирних процедур і консультацій по врегулюванню колективного трудового спору.

       Та, незважаючи навіть на вказані Доручення, керівництво міністерства продовжує витримувати звичний рівень бездіяльності відносно Колективних трудових спорів:

        Враховуючи, що керівництво Мінінфраструктури, станом на дійсний час, остаточно відмовилось від Соціального діалогу у сфері дії автотранспортної галузі, наступним законовстановленим заходом впливу Профспілки являється організація проведення акції-мітингу біля приміщення Уряду, із попереднім проведенням потужної прес-конференції. Лист про можливу необхідність проведення вказаних заходів до територіальних та об’єднаних організацій Профспілки було направлено 25.01.2017р. за №7. Свої думки про підтримку проведення заходів, в телефонному режимі висловили практично всі Голови територіальних організацій. З них п' ятнадцять надіслали інформацію письмово. Письмову інформацію не надіслали Голови Волинського, Рівненського, Тернопільського, Хмельницького, Чернівецького, обкомів. Голови об’єднаних комітетів від інформацій утримались.

 

АВТО3

 

         Протягом останніх років дорожня галузь фактично доведена до банкрутства. Працівники дорожньої галузі страждають від порушення їх Конституційних прав, а саме заробляти на життя працею та своєчасно одержувати винагороду за працю.

         На сьогодні стан доріг в Україні не відповідає національним стандартам. Це прямий результат недостатнього фінансування дорожньої інфраструктури протягом останніх десятиліть.

В результаті накопичувались борги по заробітній платі (2-3 місяця), виплата заробітної плати проводилася несвоєчасно. Трудові колективи працювали в режимі неповної зайнятості.

Заборгованість по заробітній платі в підприємствах дорожнього господарства, на сьогодні, складає 81 млн. грн. Найбільш складна ситуація з виплатою заробітної плати у Запорізькому облавтодорі, яка має 3-х місячну заборгованість по заробітній платі. 11 облавтодорів мають заборгованість 2 місяця, це Волинський, Житомирський, Кіровоградський, Луганський, Миколаївський, Одеський, Хмельницький, Чернівецький та Чернігівський.     Рівень заробітної плати в підприємствах дорожнього господарства залишається низьким (4065 грн.) – нижчим, ніж в середньому по Україні (5183 грн.) майже на 22 відсотка та на 14 відсотків по будівництву.

Для нормалізації роботи дорожньої галузі в 2017 році та залученню додаткових ресурсів на фінансування дорожньої галузі:

- Укравтодор разом з Мінфіном опрацьовує питання щодо забезпечення підприємств дорожньої галузі спеціалізованою дорожньою технікою в необхідній кількості, шляхом збільшення відповідних обсягів фінансування до 750 млн. грн.;

-разом з представниками Світового банку опрацьовується питання щодо можливості перерозподілу коштів на об’єктах що споруджуються за кошти міжнародних фінансових організацій;

- опрацювання можливості пролонгації облігацій Укравтодору, випущених у 2012 році;

- реструктуризація державного боргу (зменшення видатків у Держбюджеті на 2017 рік);

- залучення коштів від митниці ( «митний експеримент» у 2017 році буде поширено на всі області країни) та інше.

Для ефективного функціонування дорожньої галузі наприкінці листопада Верховна Рада України схвалила у другому читанні та загалом Закони України щодо джерел фінансування дорожнього господарства України та удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі. Вказаними змінами передбачається, що усі цільові джерела фінансування акумулюються в Дорожньому фонді.

 

АВТО4

 

Цього ж дня Верховна Рада України прийняла Закон щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування, яким передбачено децентралізацію підпорядкування українських автошляхів і нові вимоги до виконання ремонтно-будівельних робіт та експлуатації доріг.

Завдяки прийнятим законам з 2018 року в Укравтодорі повинні розпочатися докорінні зміни. Місцева мережа доріг, яка нараховує близько 120 тисяч км. доріг, перейде у сферу управління місцевих органів влади, у Держагентства залишиться близько 50 тис. км. З новоутвореного Дорожнього фонду 35% усього наповнення буде у розпорядженні саме місцевих органів влади та їх доріг, 60% - в Укравтодорі на державні дороги.

Важливо зазначити, що 5% всіх надходжень будуть недоторкані і направляться будуть виключно на безпеку дорожнього руху.

Крім цього, на виконання доручень Віце-прем’єр-міністра України розроблено та погоджено з Міністром інфраструктури України   основних заходів з імплементації законодавства про децентралізацію управління господарством та його фінансування та План заходів щодо реформування ПАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України».

 

АВТО5

 

Заслухавши та обговоривши доклад «Про стан справ в галузях автомобільного транспорту та шляхового господарства України», учасники Пленуму прийняли відповідну постанову.

У документі говориться:

1.Прийняти до відома інформацію Голови Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України Вакуленка В.М.

         2. Членам ЦК Профспілки, головам територіальних та об’єднаних організацій профспілки:

- забезпечити проведення щомісячного моніторингу з питань своєчасної виплати заробітної плати працівникам галузей;

         - інформувати ЦК профспілки про кожний випадок несвоєчасної виплати заробітної плати; порушення термінів введення тарифних ставок і посадових окладів працівникам підприємств; про несвоєчасне перерахування підприємствами профспілкових внесків профкомам та обкомам профспілки після виплати заробітної плати працюючим

 

         3. Центральному комітету Профспілки:

         - продовжити колективно-трудовий спір (конфлікт) між Спільним представницьким органом Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України і Всеукраїнської незалежної профспілки працівників транспорту та Міністерством інфраструктури України (зареєстровано розпорядженням НСПП від 15 грудня 2015 року №294-р) та Кабінетом Міністрів України (зареєстровано розпорядженням НСПП від 25 грудня 2015 року №304-р);

         - в місячний термін узагальнити пропозиції, критичні зауваження висловлені учасниками Пленуму.

 

4. Голові Профспілки Вакуленку В.М. звернутись від учасників III пленуму ЦК Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України до:

                   4.1 До Президента України Порошенка П.О.

-з проханням щодо його особистого втручання у ситуацію та підтримки позиції Професійної спілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України стосовно створення на державному рівні реальних умов, відповідних для сформування належного Євроінтеграційного рівня діяльності галузі та економічної спроможності і конкурентоздатності вітчизняних автоперевізників.

        4.2.Прем’єр-міністра України з вимогами:

 

         - вжити відповідні заходи щодо притягнення до відповідальності та звільнення Міністра інфраструктури України Омеляна В. В. та інших причетних посадових осіб у зв’язку із:

         - невиконанням окремих Доручень Прем’єр-міністра України та Віце-прем’єр-міністра України , що пов’язано із бездіяльністю стосовно вирішення Вимог СПО галузевих Профспілок у колективному трудовому спорі на галузевому рівні та, пов’язаною із цим затримкою вирішення Вимог СПО галузевих     Профспілок у колективному трудовому спорі на національному рівні;

        - спрямуванням зусиль та інтелектуальних і фінансових ресурсів Мінінфраструктури на свідоме здійснення деструктивних для автотранспортної галузі, заходів фейкового псевдореформування та втрату дорогоцінного, для подолання кризових явищ у галузі, часу;

       - безвідповідальністю щодо налагодження та ведення ефективного соціального діалогу, зокрема здійснення заходів контролю і виконання норм Галузевої угоди у сфері дії автомобільного транспорту України.

         4.3.Вжити в подальшому відповідні заходи щодо:

        - прийняття на роботу на керівні посади до Мінінфраструктури відповідальних осіб із відповідною фаховою освітою, професійним розумінням сфери діяльності і значення ведення у ній соціального діалогу;

         - покладання на заступника Міністра повноцінної відповідальності за питання автомобільного транспорту та шляхового господарств України;

         - узгодження вказаних кандидатур із репрезентативною галузевою громадськістю, у форматі соціального діалогу.

         4.4. Вжити заходи відповідного впливу на керівництво Мінінфраструктури по спрямуванню його на належне виконання повноважень щодо галузі автомобільного транспорту України.

       4.5. Надати відповідні доручення щодо:

       - здійснення невідкладного врегулювання проблем діяльності автотранспортної галузі, в тому числі шляхом врегулювання Вимог СПО галузевих Профспілок у неврегульованих колективних трудових спорах на галузевому та на національному рівнях;

       - налагодження Міністерством інфраструктури України ефективного соціального діалогу та здійснення заходів контролю і виконання норм Галузевої угоди у сфері дії автомобільного транспорту України.

         5.Запропонувати в .о. голови Укравтодору терміново погасити заборгованість з виплати заробітної плати працівникам дорожніх організацій.

 

АВТО6

 

Учасники Пленуму ухвалили Звернення до Президента України Петра Порошенка та Премєр-міністра України Володимира Гройсмана.

Під час засідання було також розглянуто низку інших важливих питань.

 

Прес-центр ФПУ