moz-04-36011-312x250

 

На засіданні Уряду 13 листопада розглянуто проект Закону України "Про заклади охорони здоров'я та медичне обслуговування".

Під час його обговорення йшлося про необхідність підвищення конкуренції у системі охорони здоров'я, перспективах запровадження сучасних підходів щодо планування мережі закладів охорони здоров'я, нових механізмів їх фінансування, збільшення самостійності керівників закладів охорони здоров'я державної та комунальної форми власності щодо управління фінансовими ресурсами. Саме на це спрямована реформа, що відбувається у галузі та експеримент, який триває в чотирьох пілотних регіонах України, і має завершитись наступного року.

В законопроекті наводиться нова класифікація закладів охорони здоров'я залежно від форми власності, організаційно-правової форми та виду медичної допомоги, яку надає заклад. Визначається низка понять, зокрема "суб'єкти господарювання у сфері охорони здоров'я", "акредитація", "сертифікація у сфері охорони здоров'я", "медична послуга" та ін. Визначено основні підходи щодо планування мережі державних та комунальних закладів охорони здоров'я. Окремою статтею визначено фінансове забезпечення закладів охорони здоров'я, якою передбачається перехід від утримання державних та комунальних закладів охорони здоров'я до оплати наданих ними послуг за договорами про медичне обслуговування населення.

Очікується, що структурна реорганізації системи медичного забезпечення зміцнить державну систему охорони здоров'я, зробить її більш ефективною та економічною.

Виступаючи під час обговорення заступник керівника СПО профспілок, в.о. Голови ФПУ Григорій Осовий зауважив на тому, що законопроект опрацьовувався на тристоронній основі за активної участі Профспілки працівників охорони здоров’я України і представників СПО профспілок, - сьогодні ми обговорюємо документ, який є результатом тристороннього консенсусу, – сказав представник профспілок та наголосив на тому, що його потрібно приймати в стислі терміни, а не відкладати, як це пропонує Мінфін.

Було зазначено, що експеримент з проведення медичної реформи, що проводився в чотирьох областях, вже фактично поширено на всі регіони і головним є те, щоб люди у разі необхідності змогли отримати своєчасну, кваліфіковану і якісну медичну допомогу. З іншого боку, працівники медичних установ мають знати, на якій правовій базі функціонуватиме нова система охорони здоров’я і отримати певні нормативно-правові гарантії своєї роботи. В трудових колективах медики мають чітко розуміти, - як фінансуватимуться заклади охорони здоров’я, яким чином проводитиметься оплата праці, як будуть застосовуватися надбавки за якість роботи та ін.

Позиція профспілок була підтримана, зокрема міністром охорони здоров’я України Раїсою Богатирьовою, у виступі першого заступника глави Адміністрації Президента України Ірини Акімової.

Наголошувалося на тому, що реалізація законопроекту сприятиме удосконаленню порядку організації медичного обслуговування населення та діяльності суб'єктів господарювання у сфері охорони здоров'я, забезпечить підвищення якості медичного обслуговування, створить механізми раціонального використання фінансових, кадрових та матеріально-технічних ресурсів галузі.

У підсумку було вирішено утворити робочу групу для доопрацювання цього соціально чутливого законопроекту, який стосується фактично кожної родини та усіх без виключення громадян.

Г.Осовий запропонував до складу групи включити представника СПО профспілок, а також наголосив на важливості поетапного проведення соціального діалогу, мистецтво якого, на думку керівника, полягає в умінні спільно із партнерами захищати соціальні надбання.

 

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ