Радион фото на трибуне

 

Як ми інформували, 1 червня ц.р. у Верховній Раді України відбулись парламентські слухання «Професійна освіта, як складова забезпечення кваліфікованого кадрового потенціалу країни: проблеми та шляхи вирішення». У заході взяли участь Голова СПО об’єднань профспілок, Голова Федерації профспілок України Григорій Осовий, заступник Голови ФПУ Євген Драп’ятий, керівники та представники членських організацій ФПУ.

Про позицію профспілок відносно стану і перспектив розвитку професійної освіти в Україні з трибуни парламенту проінформував голова Профспілки працівників будівництва і промисловості будівельних матеріалів України Василь Андреєв.

Текст виступу:

Шановні працівники профтехосвіти, колеги!

Ми добились своїми виступами, акціями, всеукраїнськими зборами, десятками тисяч підписів під протоколами із вимогами до уряду цих парламентських слухань, які мали відбутись в січні.

Шановна Лілія Михайлівно! Олександре Володимировичу!

Проблема в профтехосвіті рукотворна, створена Мінфіном. Без підготовки, без розробки інструментів примусу місцевих бюджетів витрачати свої додаткові доходи на профтехосвіту, без обчислення дебіту/кредиту бюджету маленьких міст ухвалили закон – і позбавились бюджетного тягаря. Зрозуміло стає, що саме математичне скорочення дефіциту бюджету було задачею ст.27 Закону про бюджет.

Ситуація викликала великі проблеми для ПТНЗ та відгук працівників училищ, ліцеїв і навчальних центрів. 29 січня, 18 березня, 14 квітня - в останній день роботи Уряду Яценюка - тисячі людей за 2-3 дні підготовки збирались в Києві. Люди, яких складно контролювати, бо навіть їх мізерна зарплата не виплачується декілька місяців. І це ще молодь і батьки не долучались. До речі, де в залу молодь, якої стосується парламентські слухання безпосередньо? – Я бачу три особи молодші за 20 років…

Профспілки – єдина організація, яка розмовляла із людьми і підставляла їм плече. Тільки завдяки профспілковому зверненню, і тому, як люди повірили нам, що необхідно мирно і цивілізовано розмовляти із урядом – ми не маємо тотального блокування доріг, поламаних заборів біля регіональних і місцевих владних органів.

Проблему держава намагалась погасити. Але і тут – провал. 500 виділених урядом мільйонів – це рівно місячна потреба системи профтехосвіти. А там, де «розмазані» по всім закладам гроші пішли там буває наступна ситуація. Місто Ізмаїл, очільник говорить ПТНЗ: я вам нічого не дам, краще відправлю гроші в зворотному напрямку уряду. Виходить так, що обов’язок місцевих бюджетів витрачати кошти на ПТНЗ КМУ не може гарантувати – а працівники ПТНЗ мають цього добитись.

Міністр Л.М. Гриневич дуже точно назвала міста, я в яких була найскладніша ситуація: Мукачево, Ізмаїл, Ржищів – окрім, можливо, Кам’янця-Подільського.

Проблема не вирішена системно, навіть якщо позитиви є. З’явились факти прихованої заборгованості. Ізмаїл 747 тисяч грн. (заборгованість із з/п) та 867 тисяч (заборгованість по стипендіям), Арциз (589 тисяч гривень загальна сума забогованості), Фрунзівський р-н Одеської області 406 тисяч (заборгованість із з/п) та 315 тисяч (стипендії), не рахуючи 151 тисячу заборгованість із харчування сиріт, Лиманський ліцей – 603 тисячі заборгованість із з/п, 325 заборговані стипендії.

Багато інших фактів, але люди бояться їх озвучувати.

А знаєте чому? Факти тиску, які виклав Співаковський Олександр Володимирович в своєму листі до Прем’єр-міністра та Генерального прокурора мають своє підтвердження. Уряд не цінує переговори – уряд спілкується через прокурорів, через керівників управлінь освіти своїми погрозами директорам, вчителям та майстрам технічного навчання, а також миттєвими змінами в керівництві ПТНЗ «за те, що сміли публічно виступити на захист своїх прав». Уряд показує, що цінує тільки силу. Чи це позиція для соціального миру та соціального договору у воюючій країні?

Якщо вже народні депутати звертаються до профспілки з проблемами ПТНЗ на своїх округах – це означає що немає в країні системного рішення проблеми профтехосвіти.

Ви розумієте до чого ситуація веде? До неконтрольованого конфлікту, порівняно із яким колективний трудовий спір між працівниками ПТНЗ і Урядом, підготовку до якого ведуть профспілки, буде потім здаватись рожевою казкою та зразком цивілізованої демократії!

Хочеться подякувати Міністру Лілії Михайлівні (яка єдина серед політиків найвищого рангу прийшла на Збори працівників ПТО 18 березня та була там до кінця); подакувати керівнику Комітету ВРУ Олександру Володимировичу Співаковському, в тому числі за єдину згадку сьогодні про подалання вето Президента на законопроекти 3830-1 та 3831-2.

Наші вимоги до фінального документу слухань наступні:

-         Подолати вето Президента на законопроекти 3830-1 та 3831-2 і забезпечити державні субвенції на здобуття загальної середньої освіти і профтехосвіти.

-         До вирішення питання реформування ПТО – зупинити ст. 27 Закону про Держбюджет.

-         Створити робочу групу високого рівня із Реформи профтехосвіти, включивши представників профспілок до неї.

-         Забезпечити переходний період в 2016-2018 рр. для оптимізації мережі ПТНЗ.

-         Заборона приватизації і перепрофілювання приміщень ПТНЗ.

-         Включення до складу стейкхолдерів – профспілок відповідного рівня, раз ми кажемо про найпрогресивніші кейси функціонування ПТНЗ в країнах ЄС.

 

Прес-служба ФПУ