156685-b2d6d-32214507-

 

На засіданні КМУ 11 липня Уряд схвалив Стратегію розвитку морських портів до 2038 року.

Метою Стратегії є забезпечення ефективної реалізації державної політики щодо комплексного розвитку та підвищення конкурентоспроможності морських портів, належного утримання, ефективного управління та використання об’єктів портової інфраструктури державної власності, створення рівних умов для здійснення господарської діяльності морських портів, рівного доступу до послуг, що надаються морськими портами, недопущення забруднення навколишнього природного середовища, дотримання вимог до використання та охорони водних об'єктів у межах території та акваторії морського порту.

Щоб посилити економічну міць портової інфраструктури нашої країни, потрібно концентрація ресурсів влади і бізнесу, - сказав у своєму коментарі перший заступник Голови СПО об’єднань профспілок, в. о. першого заступника Голови ФПУ Г.В.Осовий, який брав участь у обговоренні зазначеного питання.

- Стратегія розрахована на 25 років та буде реалізовуватись поетапно. Морські профспілки, що входять до складу СПО профспілок, попередньо розглядали її та підтримали.

У остаточної редакції документу враховано пропозиції профспілок стосовно посилення соціальної складової діяльності портової галузі, а саме:

- Профспілка працівників морського транспорту України запропонувала доповнити основні завдання стратегії, що належить вирішити у процесі її реалізації, – пунктом про підвищення рівня охорони праці на виробництві  і створення належних санітарно-гігієнічних і побутових умов для працівників галузі;

- профспілки добилися того, щоб в Стратегії було чітко передбачено збереження та розвиток об’єктів соціальної сфери портової галузі;

- також враховано пропозицію профспілок стосовно створення нових робочих місць у галузі. Таким чином, Стратегією передбачено, як очікуваний результат, - створення 15 тис. робочих місць і задекларовано підвищення заробітної плати в портовій галузі;

- а також проведення професійного навчання: перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.

- Це дуже важливо, оскільки реконструкція та технологічне переоснащення портів потребуватимуть від працівників нової якості знань, навичок і досвіду роботи, – підкреслив Г.В.Осовий.

Він також у своєму виступі на засіданні Кабміну поставив питання про те, що дуже важливим є підготовка до ратифікації Україною Конвенції МОП про працю у морському пароплавстві 2006 року. Якщо ми цього не зробимо, ми не захистимо тих українських моряків, які працюють на зарубіжних судах,  – а це, за різними оцінками, - від 50 до 75 тис. ниших співвітчизників, - зазначив представник профспілок.

Це питання опрацьовувалося спільно соціальними партнерами біля 3-х років, й, за оцінкою профспілок, на сьогодні в Україні вже створено умови для приєднання до цієї Конвенції. З профспілками також солідарні роботодавці. тому було підготовано спільне звернення до Прем’єр-міністра України із закликом ратифікувати згадану Конвенцію.

Г.В.Осовий закликав членів Уряду підтримати позицію профспілок та роботодавців.

 

Інформаційно-аналітичний центр ФПУ