round-table-meeting-600x277

 

25 лютого п.р. відбулося чергове засідання правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, на якому розглядалися питання про звіт голови правління  Фонду про виконання своїх повноважень у 2014 році, про вжиті заходи щодо усунення недоліків та порушень, виявлених Рахунковою палатою України тощо.

 У звіті зазначалось, що значна увага голови правління Фонду - заступника Голови Федерації профспілок України Кондрюка С.М. впродовж минулого року була приділена забезпеченню фінансової стабільності Фонду з метою забезпечення реалізації основних завдань Фонду, спрямованих на забезпечення зайнятості безробітних громадян, дотримання їх соціальних гарантій.

           Враховуючи, що з 1 травня 2014 року вдвічі зменшено пропорцію відрахувань частини єдиного соціального внеску до Фонду, для моніторингу стабільності фінансового стану Фонду, за дорученням голови правління Фонду Державна служба зайнятості надає інформацію про щоденні надходження, залишок коштів на рахунку Фонду, виконання планових показників та темпу росту надходжень у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року.

           За ініціативою голови правління Фонду, у зв’язку зі зменшенням майже вдвічі розміру єдиного внеску на соціальне страхування на випадок безробіття та вилученням у Фонду 1.4 млрд. гривень із зарахуванням їх на рахунок Пенсійного фонду, було направлено ряд листів до профільного Комітету Верховної Ради України, Міністерства фінансів України, Кабінету Міністрів України, Міністерства соціальної політики України з пропозицією встановлення єдиного внеску на соціальне страхування на випадок безробіття у розмірі, який би забезпечував виконання Фондом поставлених перед ним завдань у повному обсязі.

З  метою забезпечення надходження в повному обсязі коштів з державного бюджету відповідно до чинного законодавства (відшкодування фактичних витрат Фонду на виплату допомоги по безробіттю, працівникам, що вивільняються з роботи у зв’язку з додатковим зняттям з експлуатації Чорнобильської АЕС) правлінням Фонду направлено листи до Міністерства фінансів України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства юстиції України та Рахункової палати України.

Голова правління неодноразово наголошував, що правління Фонду має робити все можливе для забезпечення зростання соціальних гарантій для громадян України. Особлива увага приділялась підвищенню розміру мінімальної допомоги по безробіттю та її наближенню до прожиткового мінімуму виходячи з можливостей Фонду. Так, 23 липня прийнято рішення правлінням Фонду щодо підвищення з 1 вересня 2014 року розміру мінімальної допомоги по безробіттю для застрахованих осіб, виплати яким призначаються з урахуванням страхового стажу та розміру заробітної плати, до 80% прожиткового мінімуму для працездатних осіб (збільшилася до 974 грн.). Із загальної чисельності одержувачів допомоги по безробіттю це кожен третій. Починаючи з 2012 року співвідношення допомоги по безробіттю до прожиткового мінімуму не переглядалося та складало 76,9%.

           Голова правління Фонду тримає на постійному контролі питання виконання органами  Казначейства зобов’язань за платіжними дорученнями Фонду. Державна служба зайнятості щотижнево інформує  членів правління про стан проведення  платіжних доручень Фонду органами Казначейства. З метою вирішення питання своєчасної виплати матеріального забезпечення, заробітної плати працівникам органів державної служби зайнятості,  оплати комунальних послуг та енергоносіїв голова правління Фонду неодноразово звертався до Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України.

З червня 2014 року державною службою зайнятості та Фондом було розгорнуто широку інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо забезпечення гарантій зайнятості громадянам України, які прибувають для тимчасового проживання з АР Крим і міста Севастополя, Донецької та Луганської областей. Інформація про соціальні послуги служби зайнятості для вимушених переселенців розміщувалася в ЗМІ: на радіо, телебаченні, в друкованих ЗМІ, на Інтернет-ресурсах, у тому числі на Інтернет-порталі державної служби зайнятості та Інтернет-сторінках регіональних центрів зайнятості, у газетах, які видають регіональні відділення Фонду.

З ініціативи голови правління Фонду на офіційному веб-порталі державної служби зайнятості (www.dcz.gov.ua) було створено підрозділ «Матеріали фахових дискусій та «круглих» столів» (у розділі «Прес-центр»).

Крім того, у зв’язку із останніми подіями, пов’язаними із стрімкою зміною керівника державної служби зайнятості, а також зміною назви та статусу цього органу, голова правління Фонду наголосив на необхідності дотримуватись принципів соціального діалогу та трипартизму в управлінні Фондом.

Як відомо, 20.02.2015р. Міністерством соціальної політики України було звільнено з посади керівника ДСЗ  Харченка Ю.О.,  а 24 лютого п.р. призначено на цю посаду Кошубу Ярослава Миколайовича.

При розгляді висновків Рахункової палати України гостро постало питання про врегулювання протиріч та неузгодженостей в нормативно-правових актах, які визначають правовий статус органів державної служби зайнятості та працівників служби ДЦЗ. Виконавчою дирекцією Фонду повідомлено, що вживаються активні заходи з підготовки відповідних нормативно-правових актів. На сьогоднішній день за участю регіональних ЦЗ розроблений законопроект щодо врегулювання правового статусу державної служби зайнятості, який листом від 19.01.2015 № ДЦ-04-314/0/6-15 направлений на опрацювання до Мінсоцполітики.

Крім того, прийнято відповідні управлінські рішення щодо оптимізації видатків на утримання державної служби зайнятості. У проекті Бюджету Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття  на 2015 рік скорочено поточні видатки на утримання державної служби зайнятості за усіма напрямами, окрім витрат на оплату комунальних послуг та енергоносіїв.

 

 

Управління з питань соціального страхування

та пенсійного забезпечення апарату ФПУ