mintopenerg183610

 

       Федерація профспілок України усвідомлює, що у ситуації, в якій перебуває економіка і соціальна сфера України, міжнародна фінансова допомога дуже важлива. Однак громадяни України мають зрозуміти, чому за таку допомогу їм слід більше платити за газ українського видобутку, об`єми якого перевищують потреби населення в ньому?

         Як відомо, для отримання кредиту Урядом, на виконання умов Міжнародного валютного фонду України, підвищено з 1 травня 2014 року ціну на газ для потреб населення у середньому на 56% та з 1 липня – на 40% тарифи на теплову енергію.

         Водночас, за оцінками експертів, газовидобувні підприємства і газотранспортні компанії, які добувають на території нашої держави дешевий український газ, отримують високі прибутки.

         Чому необхідно фактично примушувати громадян України за спекулятивними цінами купувати український газ?

         Особливо неприпустимим це є в умовах вкрай низького рівня заробітних плат та пенсій більшої частини українців і погіршення якості життя громадян, особливо молоді, сімей з дітьми, людей, які втрачають роботу, заробітки, кошти для існування.  

       Профспілки відстоюють позицію, що дешевий газ вітчизняного виробництва повинен використовуватися виключно на потреби населення і ціна має бути прозорою на всьому ланцюгу від місця видобутку до оселі споживача.

       Щоб відповісти на численні звернення членських організацій стосовно цих питань, Федерація профспілок України у березні 2014 року звернулася з листом до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України з проханням надати інформацію щодо обсягів вітчизняного видобутку природного газу, його використання, прогнозного річного балансу надходження та розподілу природного газу в Україні, собівартість та ціну реалізації для населення.

      На запит ФПУ Мінпаливенерго надіслало інформацію щодо законодавчих підстав формування та встановлення роздрібних цін на природний газ для населення (додається).

          Проте, конкретного матеріалу щодо розрахунку ціни на газ для населення, як і обсягів видобутку вітчизняного газу та обсягів додатково залученого для потреб населення імпортного газу, так необхідного для обґрунтування об’єктивності зростання роздрібних цін, Міністерством не надано. Це не відповідає Урядовим заявам про відкритість дій та прозорість розрахунків зміни цін і тарифів для населення.

       З огляду на важливість для суспільства значення економічно обґрунтованих роздрібних цін на природний газ для населення та підготовки інформації для членських організацій, Федерація профспілок України буде добиватися від органів влади надання конкретних розрахунків та прозорості формування ціни реалізації природного газу для споживачів.

 

Департамент бюджетної політики та    соціального захисту