IMG 1964

 

12 - 13 листопада  2014 року у м. Києві проходить Семінар «Забезпечення трудових прав та соціально-економічних інтересів найманих працівників у сфері будівництва міжнародних транспортних коридорів», який організовано Профспілкою працівників будівництва та промисловості будівельних матеріалів України за сприяння Національної служби посередництва і примирення (НСПП).

          12 листопада 2014 року в ході І Сесії семінару зав’язалася жвава дискусія за активної участі керівництва НСПП та начальників відділень НСПП у Волинській, Закарпатській, Житомирській, Рівненській, Одеській, Сумській, Кіровоградській та Київській областях, а також  представників профспілок, які опікуються захистом трудових прав та соціально-економічних інтересів найманих працівників у сфері будівництва міжнародних транспортних коридорів, незалежних експертів та арбітрів НСПП.

          У своєму виступі Голова НСПП Олександр Окіс подякував усім учасникам дискусії за конструктивну співпрацю, а також вручив арбітру НСПП, Голові Профспілки працівників будівництва та промисловості будівельних матеріалів України Василю Андреєву найвищу відомчу відзнаку Національної служби посередництва і примирення – нагрудний знак «За заслуги» за вагомий особистий внесок у забезпечення соціально-економічної стабільності в державі, запобігання виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння розвитку соціального діалогу в Україні.

Заступник Голови НСПП Сергій Гербеда поінформував учасників семінару про основні результати діяльності НСПП щодо сприяння вирішенню КТС(К), запобігання їх виникненню та здійснення заходів щодо стабілізації стану СТВ під час проведення акцій соціального протесту, страйків найманими працівниками підприємств будівництва (транспортного будівництва).

Довідково: упродовж січня-жовтня 2014 року НСПП сприяла вирішенню  11 КТС(К) на будівельних підприємствах, з яких 9 спорів на підприємствах транспортного будівництва, зокрема:

– 1 спір на національному рівні між Профспілкою працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України та Кабінетом Міністрів України;

– 8 спорів на виробничому рівні на підприємствах Київської (1), Луганської (1) та Тернопільської (6) областей.

Середньооблікова чисельність штатних працівників зазначених підприємств становила 66 тис. осіб, з яких учасниками спорів стали 60,1 тис. осіб (91,1% від загальної чисельності працюючих).

У зазначених спорах найманими працівниками було висунуто  42 вимоги, з яких:

– 14 стосувалися погашення заборгованості із виплати заробітної плати та своєчасної виплати поточної заробітної плати;

12 щодо підвищення рівня заробітної плати та впорядкування умов оплати праці;

– 14 щодо охорони праці та забезпечення продуктивної зайнятості;

 2 інші вимоги.

За сприяння НСПП при взаємодії з відповідними сторонами соціального діалогу у ході проведення примирних процедур упродовж січня-жовтня 2014 року було вирішено та знято з реєстрації 1 КТС(К) та 1 вимогу щодо погашення заборгованості із виплати заробітної плати у Луганській області.

Крім того, на початку 2014 року НСПП здійснювала заходи щодо запобігання виникненню КТС(К) на 10 підприємствах транспортного будівництва.

Упродовж січня-жовтня 2014 року Службою взято на облік стан СТВ ще на 97 підприємствах. Найбільшу кількість випадків загострення стану СТВ взято на облік у Дніпропетровській (26), Полтавській (19) та Тернопільській (15) областях. Понад 90% від загальної кількості випадків припадає на філії дочірніх підприємств ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України".

Близько 12 тис. найманих працівників підприємств транспортного будівництва відкрито заявили про порушення своїх трудових прав, зокрема, про наявну заборгованість із виплати заробітної плати, сума якої перевищує 30 млн. грн.

Основними чинниками (99% від загальної кількості), що викликали загострення стану СТВ стали невиконання вимог законодавства про працю та порушення адміністрацією підприємств умов колективного договору, угоди.

Завдяки превентивній діяльності НСПП, спрямованої на врегулювання розбіжностей між сторонами соціального діалогу на доконфліктній стадії, вдалося запобігти виникненню КТС(К) у 50 випадках загострення стану СТВ, насамперед, на підприємствах Тернопільської (16 із 16, що перебували на обліку), Черкаської (8 із 8) та Полтавської (12 із 19) областей.

Станом на 01 листопада 2014 року осередками соціального напруження залишаються 62 підприємства транспортного будівництва, зокрема, 26 підприємств Дніпропетровської області, 10 – Закарпатської, 7 – Полтавської та 5 підприємств – Чернігівської області.

Якщо на початок року лише 5% від загальної кількості підприємств, які перебували на обліку НСПП з метою запобігання виникненню КТС(К), припадало на підприємства транспортного будівництва, то станом на 01 листопада 2014 року таких підприємств вже 22%.

 

В ході наступної сесії семінару НСПП та Профспілка працівників будівництва та промисловості будівельних матеріалів України визначили основні напрямки подальшої співпраці, зокрема щодо:

- проведення у першому півріччі 2015 року комплексного аналізу стану соціально-трудових відносин на підприємствах будівництва (у тому числі транспортного будівництва);

-   розробки пропозицій щодо подальшої адаптації національного законодавства про вирішення трудових спорів до стандартів Міжнародної організації праці та Європейського союзу;

- запобігання виникненню конфліктних ситуацій та підприємствах транспортного будівництва;

- організації навчальних семінарів (тренінгів) для підвищення ефективності ведення багатосторонніх колективних переговорів у сфері  будівництва міжнародних транспортних коридорів.

Сергій Гербеда висловив сподівання, що така співпраця певним чином сприятиме підвищенню позитивного іміджу України та її інвестиційної привабливості.

Сторони також домовилися 13 листопада 2014 року додатково провести засідання робочої групи з складу учасників семінару для опрацюванням переліку питань, необхідних для здійснення комплексного аналізу стану соціально – трудових відносин у згаданій сфері господарювання. Крім того, проаналізувати змістовне наповнення ділової гри (тренінгу), спеціально розробленої для потенційних учасників багатосторонніх колективних переговорів у сфері будівництва міжнародних транспортних коридорів.

 

 

Інформаційно-аналітичний центр

 

IMG 1936

 

IMG 1946