Без имени 

ПРЕАМБУЛА

Європейська конфедерація профспілок, яка складається з вільних, незалежних і демократичних профспілкових конфедерацій та європейських федерацій профспілок, прагне бути єдиною і плюралістичною організацією, яка представляє всіх трудящих на європейському рівні.

Зокрема, Європейська конфедерація профспілок працюватиме у всій Європі задля:

  • розширення і зміцнення політичних свобод і демократії;
  • поваги до прав людини і профспілок, зокрема, свободи обєднань, права на організацію, права на колективні переговори та права на страйк;
  • ліквідації всіх форм дискримінації за ознакою статі, віку, кольору шкіри, раси, сексуальної орієнтації, національності, релігійних чи філософських переконань або політичних поглядів;
  • заохочення рівних можливостей та рівного ставлення до чоловіків і жінок;
  • сталого розвитку;
  • вільно обраної, продуктивної та якісної зайнятості для всіх;
  • розвитку, вдосконалення та покращення освіти і професійної підготовки та навчання впродовж усього життя;
  • демократизації економіки;
  • постійного поліпшення умов життя і праці;
  • суспільства, вільного від відчуження та засноване на принципах свободи, справедливості та солідарності.
  • Європейська конфедерація профспілок має, зокрема, завдання здійснювати, за будь-яких подій та обставин, автономно та з найвищим ступенем згуртованості, профспілкові ініціативи на європейському рівні, необхідні для досягнення цих цілей в рамках процесу європейської інтеграції.

Європейська конфедерація профспілок спрямовує свою діяльність на:

  • Європейський Союз і закликає до поглиблення його соціального, політичного і демократичного змісту, відповідно до його економічного і валютного вимірів, до його розширення за рахунок інших європейських країн, а також до його активної участі у сприянні миру, розвитку і соціальній справедливості у світі;
  • Раду Європи, ЄАВТ та інші європейські інституції, які сприяють співробітництву з питань, що зачіпають інтереси трудящих;
  • європейськими організаціями роботодавців з метою створення системи трудових відносин на європейському рівні шляхом соціального діалогу та переговорів.

ЄКП співпрацює з МКП, її Пан’європейською регіональною радою та регіональними організаціями МКП, а також з іншими організаціями для просування цілей ЄКП у всьому світі.

Європейська конфедерація профспілок діє відповідно до положень свого статуту.

ЧЛЕНСТВО

Стаття 1

Європейська конфедерація профспілок складається з національних конфедерацій профспілок та європейських федерацій профспілок.

Стаття 2

Заяви про вступ, подані національними конфедераціями профспілок та європейськими федераціями профспілок, подаються до Виконавчого комітету для прийняття рішення.

Такі рішення підлягають ратифікації Конгресом.

Організації-спостерігачі

Стаття 3

Виконавчий комітет може надати статус спостерігача без права голосу тим національним конфедераціям профспілок і європейським федераціям профспілок, які звернуться з відповідним проханням.

Такі рішення підлягають ратифікації Конгресом.

Виключення зі складу організації

Стаття 4

Виконавчий комітет має право призупинити, а Конгрес має право виключити, після висунення звинувачень, будь-яку членську організацію або організацію зі статусом спостерігача за дії, які, на думку цих органів, суперечать цьому Статуту або спрямовані проти інтересів профспілкового руху.

Повинно бути передбачено заслуховування звинувачень до прийняття рішення. Процедури такого слухання визначаються Виконавчим комітетом.

Виключені організації можуть поновити своє членство лише за рішенням Конгресу.

Європейські федерації профспілок

Стаття 5

Європейські федерації профспілок є організаціями профспілок в одному або декількох державних або приватних секторах економіки. Вони представляють інтереси працівників своїх секторів на європейському рівні, головним чином у переговорах.

Європейські федерації профспілок повинні бути відкритими для всіх національних профспілкових організацій, які входять до складу конфедерацій-членів. Ці організації повинні бути частиною відповідної європейської федерації профспілок.

Вони створюються за власною ініціативою і визначають свої власні незалежні статути та структури відповідно до цього Статуту.

Європейська конфедерація профспілок сприяє створенню та розвитку європейських федерацій профспілок у всіх сферах економічної та соціальної діяльності.

Стаття 6

Членські організації визнають право на транскордонний профспілковий захист своїх членів незалежно від їх національної приналежності; Виконавчий комітет вживає необхідних заходів для сприяння реалізації цього положення.

Стаття 7

Інститутами Європейської конфедерації профспілок є:

  • КОНГРЕС
  • ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
  • КЕРІВНИЙ КОМІТЕТ
  • СЕКРЕТАРІАТ

A. КОНГРЕС

Стаття 8

Конгрес є вищим органом Європейської конфедерації профспілок.

Він збирається кожні чотири роки, скликається Виконавчим комітетом. Він затверджує свій порядок денний і регламент на основі пропозицій Виконавчого комітету.

На нього покладаються, зокрема, такі завдання:

  • визначення стратегії та загальної політики Конфедерації;
  • прийняття резолюцій та інших політичних пропозицій, поданих Виконавчим комітетом та членськими організаціями;
  • розгляд та затвердження Звіту про діяльність Конфедерації;
  • затвердження складу Виконавчого комітету;
  • обрання Президента, Віце-президентів, членів Секретаріату та Ревізора;
  • ратифікація рішень Виконавчого комітету за заявами національних конфедерацій профспілок та європейських федерацій профспілок про вступ до ЄКП або про надання статусу спостерігача;
  • внесення змін до Статуту.

Стаття 9

Конгрес складається з представників національних конфедерацій профспілок, європейських федерацій профспілок, Жіночого комітету та Молодіжного комітету, делегати яких розподіляються наступним чином:

  1. Національні конфедерації профспілок: до 100000 членів – 1; до 250000 членів – 2.

На кожні наступні 250000 членів або їх частину дозволяється один додатковий делегат.

Крім того, національні організації з членством:

  • до 500000 членів мають право на додаткового делегата;
  • понад 500000 членів мають право на 2 додаткових делегати;

б) європейські федерації профспілок – три делегати та один додатковий делегат на кожні 500000 членів.

в) Жіночий комітет – десять делегатів.

г) Молодіжний комітет – десять делегатів.

Гендерний баланс

Всі організації, які мають право направляти представників на Конгрес, повинні забезпечити збалансованість своїх делегацій між чоловіками та жінками таким чином, щоб вони відображали склад членства, яке вони представляють.

У будь-якому випадку, різниця в кількості членів обох статей у кожній делегації не повинна перевищувати одиницю.

Якщо делегація не збалансована за статтю, її право голосу має бути пропорційно зменшене.

Молодіжний баланс

Всі організації, які мають право направляти представників на Конгрес, повинні забезпечити, щоб до складу їхніх делегацій входили члени молодші або старші 35 років.

У будь-якому випадку, кожен четвертий делегат у делегації повинен бути молодшим або старшим 35 років. Якщо делегація, яка складається з чотирьох або більше делегатів, не відповідає цьому критерію, її право голосу має бути пропорційно зменшене.

Заступники делегатів

Членські організації можуть призначати заступників делегатів, кількість яких не повинна перевищувати однієї третини від кількості повних делегатів.

Право голосу

Делегати європейських федерацій профспілок, Жіночого комітету та Молодіжного комітету мають право голосу, за винятком фінансових питань та заявок на членство.

Спеціальні структури

Координаційний комітет Міжрегіональних рад профспілок (МРП) та ЄФПОПВ мають право на делегацію з правом виступу. Виконавчий комітет визначає кількість членів цих делегацій. Кожна з цих делегацій також має право на два голоси, за винятком фінансових питань та заявок на членство.

Спостерігачі

Національні конфедерації профспілок та європейські федерації профспілок, які мають статус спостерігача, мають право призначати спостерігачів з правом виступу. Кількість цих спостерігачів визначається Виконавчим комітетом.

Вибори

Стаття 10

Президент, Віце-президенти, члени Секретаріату та Ревізори обираються Конгресом абсолютною більшістю поданих голосів.

Кандидатури Президента, Віце-президентів, членів Секретаріату та Ревізорів подаються організаціями-членами до Виконавчого комітету.

Виконавчий комітет представляє Конгресу список кандидатів у члени Секретаріату на основі пропозицій Генерального секретаря. Членські організації можуть пропонувати Конгресу зміни до цього списку.

Конгрес проводить вибори шляхом таємного голосування.

Всі повноваження закінчуються на Конгресі. Строк повноважень членів Секретаріату, як правило, не може перевищувати двох строків повноважень Конгресу на одному рівні. Конгрес більшістю у дві третини голосів вирішує, чи може кандидат відступити від цього положення.

Президент обирається на один термін.

Конгрес обирає п’ять Ревізорів.

Президент та члени Секретаріату є членами Конгресу, Виконавчого комітету та Керівного комітету за посадою.

Процедура голосування

Стаття 11

Конгрес докладає зусиль для досягнення якомога більшої згоди. У разі необхідності проведення голосування Конгрес приймає рішення більшістю у дві третини поданих голосів.

Голосування, як правило, проводиться підняттям руки, але на вимогу проводиться поіменне голосування. При цьому кожна національна конфедерація профспілок, кожна європейська федерація профспілок, Жіночий комітет і Молодіжний комітет мають кількість голосів, яка дорівнює кількості делегатів, на яку вони мають право.

Поправки та пропозиції, які отримали менше двох третин, але більше половини голосів, повертаються до Виконавчого комітету для розгляду та прийняття рішення.

Б. ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

Стаття 12

Виконавчий комітет є вищим органом Європейської конфедерації профспілок у період між Конгресами.

Виконавчий комітет:

  • приймає рішення щодо політики, необхідної для реалізації загальної стратегії, прийнятої Конгресом;
  • приймає рішення щодо позицій, які необхідно займати по відношенню до європейських організацій роботодавців та європейських інституцій;
  • приймає рішення щодо дій профспілок на підтримку спільних вимог і позицій профспілок;
  • забезпечує зближення на європейському рівні вимог та договірної політики членських організацій;
  • здійснює нагляд за роботою Керівного комітету та Секретаріату; останній звітує про свою діяльність на кожній сесії Виконавчого комітету;
  • розробляє внутрішні правила процедури;
  • встановлює розмір членських внесків та затверджує бюджет і позабюджетні ресурси; затверджує склад постійних комітетів;
    • затверджує склад Міжрегіональної ради профспілок;
    • скликає та готує Конгрес, в тому числі список членів Секретаріату для обрання Конгресом на підставі пропозицій Генерального секретаря;
    • скликає позачерговий Конгрес з власної ініціативи або на вимогу однієї третини членських організацій;
    • скликає конференцію з окремих питань, зокрема організаційних, у період між Конгресами та визначає її склад і порядок участі в ній.

Якщо в період між двома Конгресами виникає необхідність заміни Президента, Віце-президентів, члена Секретаріату та Ревізорів, Виконавчий комітет діє з повноваженнями та процедурами голосування Конгресу.

Генеральний секретар має право запропонувати Виконавчому комітету заміну членів Секретаріату.

Мандат щодо соціального діалогу

Стаття 13

Виконавчий комітет визначає склад і мандат делегації для переговорів з європейськими організаціями роботодавців у кожному окремому випадку відповідно до процедур голосування, встановлених відповідно до процедур голосування, викладених у статті 19. Рішення повинне бути підтримане принаймні двома третинами представників у Виконавчому комітеті від членських організацій, безпосередньо зацікавлених у переговорах.

У невідкладних випадках рішення про мандат щодо складу делегації можуть прийматися у письмовій формі.

Виконавчий комітет встановлює внутрішні правила процедури, яких слід дотримуватися у разі проведення переговорів. Секретаріат здійснює нагляд за роботою делегації на переговорах.

Виконавчому комітету регулярно надаються звіти про хід переговорів.

Рішення за результатами переговорів приймаються Виконавчим комітетом відповідно до процедур голосування, викладених у статті 19. Рішення повинне бути підтримане принаймні двома третинами представників у Виконавчому комітеті від організацій, безпосередньо зацікавлених у переговорах. Ці організації повинні мати можливість провести внутрішні консультації.

Європейські федерації профспілок повинні надавати Виконавчому комітету регулярні звіти про європейські галузеві переговори, які проводяться європейськими федераціями профспілок. Таким чином забезпечується узгодженість з політикою ЄКП.

Стаття 14

Виконавчий комітет складається з:

представників національних конфедерацій профспілок наступним чином:

  • 1 представник від кожної національної конфедерації профспілок, яка налічує не більше 1000000 членів;
  • 2 представники від кожної національної конфедерації профспілок, яка налічує понад 1000000 членів, але не більше 3000000 членів;
  • 3 представники від кожної національної конфедерації профспілок, яка налічує понад 3000000 членів, але не більше 5000000 членів;
  • 4 представники від кожної національної конфедерації профспілок з чисельністю понад 5000000 членів, але не більше 7000000 членів;
  • 5 представників від кожної національної конфедерації профспілок з чисельністю понад 7000000 членів;

представників європейських федерацій профспілок наступним чином:

  • 1 представник від кожної Європейської федерації профспілок з чисельністю до 3000000 членів;
  • 2 представники від кожної європейської федерації профспілок з чисельністю від 3000000 до 5000000 членів;
  • 3 представники від кожної Європейської федерації профспілок з чисельністю понад 5000000 членів.

представників Жіночого комітету:

  • 3 представники;

представників Молодіжного комітету:

  • 2 представники.

Представники європейських профспілкових федерацій, Жіночого комітету та Молодіжного комітету мають право голосу, за винятком фінансових питань та заявок на членство.

Для кожного дійсного члена призначається заступник члена.

Членів Виконавчого комітету можуть супроводжувати радники.

Спостерігачі

Національні конфедерації профспілок та європейські федерації профспілок, які мають статус спостерігача, мають право призначати спостерігачів з правом виступу. Кількість цих спостерігачів визначається Виконавчим комітетом.

Спеціальні структури

Президент Координаційного комітету МРП бере участь у роботі Виконавчого комітету з правом дорадчого голосу.

Представник ЄВРОКАДРІВ бере участь у роботі Виконавчого комітету з правом виступу. Два представники ЄФПОПВ входять до складу Виконавчого комітету з правом дорадчого голосу.

Президент та Віце-президенти

Стаття 15

Роль Президента полягає в тому, щоб головувати на Конгресі, Виконавчому комітеті та Керівному комітеті, а також виконувати інші обов’язки на прохання Генерального секретаря. Роль Віце-президентів полягає у наданні підтримки Президенту або заміщенні його/її у разі необхідності.

Група Віце-президентів складається з членів Виконавчого комітету, які представляють національні конфедерації профспілок та європейські федерації профспілок.

Кількість Віце-президентів визначається Виконавчим комітетом.

Засідання

Стаття 16

Виконавчий комітет проводить засідання не менше чотирьох разів на рік.

Позачергове засідання може бути скликане за власним рішенням або на вимогу Керівного комітету чи однієї третини членів Виконавчого комітету.

Комітети

Стаття 17

При Виконавчому комітеті створюються Жіночий комітет та Молодіжний комітет, повноваження, склад та порядок роботи яких визначаються відповідними положеннями.

Стаття 18

Для підготовки та забезпечення своєї роботи Виконавчий комітет створює постійні комітети, визначає склад, завдання та порядок роботи таких комітетів.

Усі членські організації повинні мати доступ до цих комітетів, які збираються в міру необхідності, але, в принципі, не рідше одного разу на рік.

Стаття 19

Виконавчий комітет докладає зусиль для досягнення якомога ширшої згоди. У разі необхідності проведення голосування рішення приймаються більшістю у дві третини голосів.

На початку кожного засідання Секретаріат з’ясовує, чи є Виконавчий комітет достатньо представницьким для проведення голосування.

Засідання Виконавчого комітету можуть бути дійсними, якщо на них присутні або представлені щонайменше 2/3 дійсних членів. Дійсні члени можуть бути представлені або своїми заступниками, або представниками своїх організацій, які були належним чином делеговані мандатом у письмовій формі.

Право голосу мають дійсні члени, а в разі їх відсутності – заступники; у разі відсутності обох, право голосу має інший представник від тієї ж організації, якому належним чином делеговано мандат у письмовій формі.

Голосування проводиться, як правило, підняттям руки, але на вимогу проводиться поіменне голосування. У цьому випадку Жіночий комітет і Молодіжний комітет мають кількість голосів, яка дорівнює кількості місць, на які вони мають право у Виконавчому комітеті. Кожна національна конфедерація профспілок та кожна європейська федерація профспілок має кількість голосів, що дорівнює кількості делегатів Конгресу, на яку вони мають право.

Пропозиція вважається прийнятою, якщо вона отримала не менше 2/3 голосів присутніх або представлених членів.

Будь-яка пропозиція, яка не отримала щонайменше дві третини голосів присутніх або представлених членів, але отримала щонайменше половину голосів членів Виконавчого комітету, залишається в порядку денному і повертається до Секретаріату для повторного розгляду.

В. КЕРІВНИЙ КОМІТЕТ      

Стаття 20

Керівний комітет відповідає за прийняття рішень щодо невідкладних та середньострокових заходів, які необхідно вжити з метою реалізації політики, визначеної Виконавчим комітетом, в рамках мандату останнього.

Керівний комітет має завдання вирішувати фінансові та адміністративні питання, а також готувати порядок денний Виконавчого комітету та подавати рекомендації Виконавчому комітету.

Стаття 21

Керівний комітет складається з членів, обраних Виконавчим комітетом зі свого складу, включаючи представників європейських федерацій профспілок, голови Жіночого комітету та голови Молодіжного комітету.

Керівний комітет, як правило, проводить засідання вісім разів на рік.

Віце-президенти, які не є членами Керівного комітету, є постійними спостерігачами.

Г. СЕКРЕТАРІАТ

Стаття 22

До складу Секретаріату входять Генеральний секретар, два заступники Генерального секретаря та Конфедеративні секретарі, кількість яких визначається Виконавчим комітетом.

При цьому враховується гендерний баланс і різниця у кількості членів Секретаріату та окремо Президента і Віце-президентів, обраних Конгресом, кожної статі не може бути більшою, ніж одна.

Генеральний секретар є представником Конфедерації та координатором усієї діяльності, несе загальну відповідальність за внутрішню організацію Секретаріату.

Заступники Генерального секретаря допомагають Генеральному секретарю у виконанні цих завдань та виконують його обов’язки у разі його відсутності.

Секретаріату в його роботі допомагають інститути, створені Конфедерацією з цією метою.

Стаття 23

Секретаріат здійснює свою діяльність під керівництвом Генерального секретаря. Секретаріат виконує всі завдання, покладені на нього іншими інститутами Конфедерації, в рамках цього Статуту.

Зокрема, і в цих рамках, Секретаріат повинен:

  • розвивати і підтримувати відносини між складовими частинами Конфедерації та з усіма установами, які перебувають під її егідою;
  • готувати документи та порядок денний усіх засідань статутних інституцій та створених ними органів;
  • скликати в разі необхідності спеціальні робочі групи, визначати їх завдання, склад і порядок діяльності;
  • організовувати представництво в європейських інституціях та в діалозі з європейськими організаціями роботодавців;
  • планувати та рекомендувати профспілкові дії, які мають бути здійснені Конфедерацією та всіма її складовими органами для досягнення цілей та підтримки спільних вимог.

СПЕЦІАЛЬНІ СТРУКТУРИ/ФІНАНСИ

Стаття 24. Міжрегіональні ради профспілок

Міжрегіональні ради профспілок (МРП) є структурами профспілкового співробітництва в транскордонних регіонах, які об’єднують регіональні організації національних конфедерацій, що є членами ЄКП.

МРП створюють Координаційний комітет.

Виконавчий комітет визначає критерії створення МРП та регламент роботи їх Координаційного комітету.

Стаття 25. ЄВРОКАДРИ

Рада європейських професійних та управлінських кадрів (ЄВРОКАДРИ) є організацією, асоційованою з ЄКП. Вона представлена на Конгресі делегацією з правом виступу, кількість членів якої встановлюється Виконавчим комітетом.

Стаття 26. ЄФПОПВ

ЄКП визнає ЄФПОПВ як організацію, що представляє інтереси пенсіонерів та працівників похилого віку на європейському рівні.

Стаття 27

Європейська конфедерація профспілок фінансується за рахунок внесків членських організацій-конфедерацій профспілок, розмір яких встановлюється Виконавчим комітетом.

Це не виключає фінансування окремих видів діяльності за рахунок позабюджетних ресурсів.

Стаття 28

Внески сплачуються в євро, авансом за півріччя, протягом січня та липня кожного року.

Членські організації, які мають заборгованість зі сплати внесків, продовжують засідати у Виконавчому комітеті, але втрачають право голосу. Будь-яка організація, яка має заборгованість у розмірі двох внесків, призупиняє членство у Виконавчому комітеті.

Погашення заборгованості призводить до відновлення прав відповідної організації.

Брати участь у Конгресі з правом голосу мають право лише ті організації, внески яких сплачені вчасно.

Стаття 29

Керівний комітет готує рішення для прийняття Виконавчим комітетом з питань, які стосуються бюджету, членських внесків та всіх інших фінансових питань.

Стаття 30

Витрати, пов’язані з участю у всіх статутних засіданнях Конфедерації, несуть членські організації.

Стаття 31

Фінанси Конфедерації регулярно перевіряються Ревізорами. Їх щорічний звіт подається до Виконавчого комітету, який дає розпорядження Генеральному секретарю.

Стаття 32

Виконавчий комітет може створити Пайовий фонд для конкретної мети і визначити внески, які підлягають сплаті, а також напрямки їх використання.

Штаб-квартира

Стаття 33

Місцезнаходження штаб-квартири Конфедерації визначається Конгресом.

Розпуск

Стаття 34

Розпуск Конфедерації здійснюється за рішенням Конгресу, спеціально скликаного для цієї мети.

Для прийняття такого рішення необхідна більшість у три чверті голосів делегатів Конгресу.

Конгрес також приймає рішення про остаточний розподіл коштів Конфедерації.

Офіційний текст

Стаття 35

У разі виникнення розбіжностей у значенні між різними мовними версіями тексту Статуту, текст англійською мовою має переважну силу.